Det nærmer seg

 

Noen liker å ta alt på sparket, mens jeg elsker å planlegge.

Særlig elsker jeg å planlegge ferier.

Å reise så mye er en luksus, jeg aldri trodde jeg ville få oppleve.

Og begge to i husstanden liker det like mye.

Det beriker livet vårt.

Cruise er favoritten, den ultimate ferieopplevelse.

Dette å få sett så mye, flere byer og land, uten å måtte organisere det.

Å våkne om morgenen, ta kaffen på balkongen og se hvordan det ser ut der vi er denne dagen.

Høyt oppe på et cruiseskip er det jo fantastisk utsikt.

Og det er så rent og fint overalt.

 

For meg som ikke har all verden med krefter, er det bare fantastisk.

Vi liker godt utflukter, men ikke for mange.

3 til 4, i løpet av 14 dager.

De er for meg energikrevende og billig er de ikke.

Ofte starter man tidlig på morgenen og er ikke tilbake før skipet skal gå.

Men jeg synes det er fantastisk, for jeg får sett så mye uten å løfte en finger.

Vi bruker nesten ikke penger ombord.

Jeg er jo ingen spaperson og alle slike behandlinger koster flesk.

Alt ombord er dyrt, derfor er det fint at drikke følger med på våre cruise med Celebrity.

 

Vi skal oppgradere drikkepakkene våre og betale cover charge på sushirestaurant.

Følg med på kampanjene.

Denne gangen fikk vi 2600,- hver uke, vi kunne bruke ombord.

Disse tre turene kostet oss derfor kr 268,- tilsammen.

2 heldag og en på kun 2 timer.

Jeg valgte å bestille turer i de tre byene vi besøker to ganger, La Spezia, Ajaccio og Portofino.

Heldigvis har jeg en mann som aldri protesterer.

Han er med på alt.

Han vet ikke hvilke turer han skal på, før dagen er der.

Fint for han at jeg blogger om de nå, så er han forberedt.

Han er nok glad jeg ikke valgte den turen der man kunne være med å lage mat hjemme hos noen.

 

Første uken blir det to utflukter.

 

 

 

For meg er dette nesten en like viktig del av reisen, nemlig å glede seg.

Litt tidlig å pakke kofferten, men bøkene har jeg så smått begynt å legge frem.

Det første vi gjør ombord, er jo å lage oss bibliotek på lugaren.

Jeg ser at 4 av de bøkene har jeg enda ikke lest.

Da får jeg finne frem dem, så de får være med på en ny tur.

Ja, da er det bare å glede seg.

I dag

 

Cruise bestiller jeg hos Tove i

https://www.cruise-travel.no/

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg