Det funker hver gang

 

Det er så merkelig.

Men om det er egen hjerne eller noen andre som hjelper meg, ja det kan jeg ikke påstå.

Yngste sønn savnet boken fra han var barn.

Jeg trodde han hadde fått den, men han påstod at det hadde han ikke.

Jeg visste hvordan den så ut, men greide ikke å finne den.

Og jeg vet ikke hvor jeg har alt.

Her i huset mangler det en god del orden og system, bare så det er sagt.

 

Jada, jada, jeg må få tatt tak i det, men når vet jeg ikke.

Men jeg lette og lette der jeg trodde den kunne ligge.

Men den dukket ikke opp.

Jeg har tre bokreoler nede i kjelleren og først så sønnen etter der, men fant den ikke.

Jeg har vært der ihvertfall to ganger og sett igjennom, men ingen bok.

Jeg har bedt hjernen min å lete litt og se om den kan komme opp med hvor jeg har satt den.

Så har det gått noen uker og jeg har lett igjen, men ikke funnet den.

 

For noen dager siden, satt jeg i meditasjon og tenkte, hjelp, jeg må ha hjelp til å finne denne boken.

Jeg er ikke i stand til å rydde alle rom hvor den kan ligge.

Jeg blir stresset bare ved tanken og stress er ikke noe jeg skal ha akkurat nå når jeg øver på å slappe av.

Dere må hjelpe meg sa jeg inni meg.

I går hadde jeg besøk av ei venninne.

Vet du sa hun, i dag opplevde jeg noe rart på jobb.

Oppvaskbørsten ble borte, sporløst forsvunnet, for så å dukke opp igjen.

Da fortalte jeg om fotoboken jeg savnet.

Jeg tror den må være på garderoben eller på loftet , sa jeg

Nei, sa hun, den ligger i kjelleren i en kasse.

Ja, det er mulig, sa jeg, det er ikke sikkert jeg har sett gjennom alle.

Etter at hun dro, gikk jeg ned i kjelleren og så igjennom noen kasser.

Jeg fant lekene vi skal ta opp så Ella kan leke med dem, men ingen bok.

Så står jeg foran bokreolene på nytt og jeg tenker, du verden hvor varmt det er her.

Nå kan det hende varmeomnen står på enda, etter vinteren kanskje, jeg så ikke etter.

Men der foran meg ser jeg ryggen på boka, lyse mot meg.

Der stod den.

Akkurat dere vi hadde bladd gjennom bøkene mange ganger.

Jeg ble så glad og lettet, null mer stress, her er den.

Er det noe du ikke finner, be om hjelp og se hva som skjer.

Det kan hende du har noen gode hjelpere rundt deg.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg