Det funderer jeg på i dag.

Kjerringa sitter her og reflekterer litt.

Når jeg var på butikken i går, var det kommet 08, på melkekartongene.

Det går mot høst igjen.

 

Jeg har planer for høsten selvfølgelig.

De første to månedene skal jeg fortsette prosessen jeg ødela på slutten av ferien.

Nemlig lære meg å slappe av, uten å spenne kroppen.

Jeg merker så tydelig at jeg gjør dette mer,  nå når jeg er sliten.

Det tar nok sin tid å få kroppen på plass etter 2 døgn med nesten 0 mat og drikke.

Da ble det en grusom tur hjem.

Vi får besøk i dag.

Det gleder vi oss til.

Sommergjester, det liker vi.

De må trekke på senga si selv og kommer ikke til å få hjelp med vask og hygiene.

Haha, ja ikke at det ville vært aktuelt.

 

I går spiste jeg fem ganger og jeg var litt øm i magen i dag når jeg stod opp.

Og fortsatt er jeg slapp, sov dårlig i natt.

Noe som ikke er så rart, etter å ha sovet et døgn.

Jeg hadde legetime når jeg var på Kypros, pr telefon.

En liten utfordring var det at det var forsinkelse på linjen, så vi snakket i munnen på hverandre, men vi kom i mål.

Jeg var jo så skuffet sist, for etter tre diettrunder, var prøvene forverret.

Men nå hadde det snudd og legen var imponert, sa han.

Resepten med meditasjon og stressmestring, ser ut til å fungere.

Blodsukker, insulin, fettstoffer i blodet, kolesterol, alt hadde bedret seg.

Derfor blir det ekstra viktig at jeg nå fortsetter.

Jeg må bare komme meg skikkelig på beina igjen.

 

August og september skal derfor bli rolige måneder her.

Forhåpentligvis 2 runder med 5 dagers diett.

Så blir det Osterøy, krimhelg på Fjordslottet.

Deretter en ny tur til England, før det så blir pause igjen.

Det er bokhøst, så jeg har ikke helt spikret planen enda.

Det kan komme til ting jeg ikke greier å motstå, selv om jeg definitivt burde ta det med ro.

Jeg må bare være flink til å meditere og jobbe med avspenning.

Sier hun som overså alle signaler tidligere i uken.

Å balansere ønske og vilje, opp mot hva kroppen ønsker, det er ikke lett.

Jeg vil jo så gjerne oppleve ting og være i farta.

Nå skal jeg straks til psykomotorisk fysioterapeut igjen.

Hun har virkelig lært meg mye om hvordan kroppen min prøver å fortelle meg ting.

Nå skal vi reflektere over hva jeg har lært i ferien.

Og med tanke på de siste dagene, funderer jeg på om jeg har lært noe i det hele tatt.

I dag

 

 

2 kommentarer
    1. Du har sikkert lært mye, men noen ganger tar det bare tid før nye vaner blir en del av oss. Man må liksom “skjønne” mer enn èn gang, før det nye går helt inn. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg