Det er rart hvor lett vi har for å bekymre oss

 

Det er rart hvor lett vi har for å bekymre oss

Det er faktisk den enkleste ting i verden

Og det trenger ikke å være de alvorlige tingene

Det kan være små bagateller

Det kan være at vi sitter en hel formiddag og grubler på om vi når et møte vi skal på om  kvelden

Det kan være ting vi ikke rår med

Hva hvis det blir dårlig vær når vi skal ha den grillfesten om 14 dager

Eller naturkatastrofer

Eller sykdom som kan ramme oss en gang i fremtiden

Eller all den skrekkpropagandaen vi får servert gjennom tv-ruten

For ikke å snakke om våre barn

Og vi er ikke ferdig med dem før vi starter med barnebarna

Og deretter er det våre foreldre

Greit nok at vi bekymrer oss når det er noe å bekymre seg for

Vanskelige valg som må tas

Usikkerhet og sykdom som rammer oss eller våre nærmeste

I forhold til våre nærmeste er det nok ganske umulig å ikke å bekymre seg

Det er da viktig å holde det til et minimum

Ikke gruble på problemstillinger som kanskje aldri dukker opp

Er ungene dine ute og kjører bil om natten, ja da hjelper det ikke dem at du ligger våken

Det skjer hverken mer eller mindre av den grunn

Det beste du kan gjøre er å sende gode tanker til at alt går bra

Se dem for deg hjemme igjen friske og fine

Ikke enkelt, men det kan læres

Man stiller så mye sterkere om noe skulle skje, om man er uthvilt

Man kan og gruble seg syk

Spenningene vi går med i kroppen, svekker immunforsvaret vårt så vi blir lettere mottagelig for sykdom

 

Jeg er selv et følelsesmennske

Følelsene fyller magen min som en klump

Denne klumpen lammer meg, jeg mister energien, greier ikke å spise

Da er det viktig å jobbe

Jobbe hardt med seg selv og si at dette kjære deg, hjelper deg ikke

Det gagner deg ikke på noe vis

Slapp heller av og stol på at alt går bra

Styr tankene dine til den gode løsningen

Send ikke ut negativ energi på alt som kan gå galt

Dette kan og læres

Noen er rolige og sindige og klarer dette lett

Andre som meg selv, må jobbe

Jeg må finne gode tanker som jeg sender inn i hodet

Om og om igjen

Det går bra, det går bra, det ordner seg skjønner du

Slapp av nå

Se for deg løsningen

Dager kommer og dager går, og vi skaper innholdet

Ja, vi skaper ikke alt innholdet, men vi kan være med og bestemme hvordan vi skal takle det

På denne måten kan vi være med og styre hvordan hverdagen vår er

Hva skal vi fylle dagen vår med

Hvilke tanker skal jeg bringe med meg og hvilke skal jeg kaste

Vi må prøve å gjøre de tunge dagene lettest mulig

Når det først går opp for oss hvilken kraft tankene våre har, ja da åpner det seg en helt ny verden

Da forstår vi hvor mye vi selv kan være med på å skape i løpet av en dag

Det er spennende det

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg