Det er mange former for trim. Jeg velger luksusvarianten

Det er mange former for trim.

Jeg velger luksusvarianten.

Og du verden jeg er glad for å kunne utføre den.

Små økter i gangen med et herlig mål i sikte.

 

Hva snakker jeg om?

Pakking til ferie så klart.

Det er jo ikke noe annet som er i hodet mitt disse dagene.

 

Noen sier pakking, nei det er fort gjort.

Det forstår ikke jeg.

Man skal lete i alt som behøves for to personer i en uke.

Ja du tror vel ikke at gubben får pakke selv?

Å nei, kjerringa skal ha kontroll.

Han pakker briller og ladere og barbersaker og deodorant.

Resten tar pakkesjefen seg av.

 

Første oppgaven er rydding av reiseveske fra forrige tur.

Tja, var litt lagret, kan du si.

Den ble så tom at den datt  helt sammen av sjokk.

Utrolig hva jeg klarer å dra på.

 

 

Så begynner resten.

Solkremer, munnbind, skjorter og kjoler og undertøy og sko og bikinier og shortser og du all styrandes.

Bøker, ja for all del, mange bøker.

Det første vi gjør er å lage bibliotek

Ja, er ikke all verden for en uke da.

Men denne gangen skal vi ha med ekstra, så vi får gi bort.

 

 

Og så må vi, les gubben, ha Polly peanøtter og Friele frysetørret, til balkongen.

Og hold dere fast. Skoskei må vi ha med.

 

Og jeg må ha Jegermeisterglasset mitt.

 

Ja, det er ikke fort gjort dette.

Husk caps og solhatt.

Billetter, Euro og pass

Koronasertifikat, selv om vi ikke trenger det lenger, tar vi de med.

Hvem vet hva som skjer og ikke alle vil ha de på telefon.

 

Ekstra lading

Puh, trim ja. Rene treningsopplegget her.

Det er derfor jeg må begynne tidlig.

Akkurat nå er det middagspause.

Jeg fikk så vidt innvilget den nå

I dag

 

 

Husk kragen

6 kommentarer

Siste innlegg