Det er ikke alt jeg kan brukes til

Det er ikke alt jeg kan brukes til.

Jeg må innrømme at noen ganger blir jeg lei.

Det var så kjekt for noen uker siden.

Da kunne jeg hjelpe til å beise litt hus.

Mange spør hvordan jeg får tid til å lese så mye.

Jo det gjør man når man ikke orker noe annet.

Akkurat nå er det gå sakte aksjon igjen.

Det er veldig lite fornuftig jeg bidrar med.

Jeg sørger for mat på bordet.

Jeg skal finne frem kofferten, planlegge litt pakking.

Det er godt å ha god tid til det.

Utenom det skal jeg sitte her og glo.

 

Og jeg skal glede meg over å dra på tur.

Jeg føler meg tross alt heldig.

Jeg har helse og økonomi til å reise.

Det er det slett ikke alle som har.

Jeg har begrensninger det går an å leve godt med.

Når jeg får holde på i midt tempo, ta livet litt med ro, da greier jeg det meste.

Jeg har gode dager her jeg sitter blant alle bøkene mine.

Jeg sitter ute så fremt det er mulig.

Et pledd når det er kaldt.

Det er så mye lettere å puste ute, man blir avhengig av den friske luften.

Så her sitter jeg og koser meg.

Jeg må bare svelge skuffelsen over å måtte sette meg ned igjen.

Snu det heller til å bli glede over at jeg har mulighetene til så mye bra.

Når jeg har hvilt meg litt, skal kofferten frem.

Her jeg sitter kan jeg se på rekkverket jeg har malt.

Det er jeg glad jeg har bidratt med.

Jeg har mye å være takknemlig for.

Solen arbeider for fullt med å blåse skodden bort.

Det blir nok en fin dag.

I dag

 

Jeg skal begynne på Dina Jefferies, Grevinnen fra Toscana.

4 kommentarer
    1. Veldig viktig å kjenne på det du sier her, å ikke overdrive gjøremåla. Men det er ikke lett. Lettere å overdrive. Høres så godt ut å sitte ut og lese. Og greier du å planlegge og pakke, ja da syns jeg du er flink. Det er noe av det verste jeg gjør.

    2. Kloke ord, slik er det og slik skal du ha det🤗. Litt heldigere med ut pakking jeg, jeg er skummel shopper på ferie, så gleden er stor over hver småting jeg bare må ha fra 🇺🇸. Håper dere kommer dere på tur nå da 🥰

      1. Ja krysser fingrene. Jeg shopper ikke på tur jeg, er sikkert litt unormal 🙂 men skal se om gubben finner seg noen tskjorter og litt slikt. Prøve å legge igjen litt penger til de som bor der. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg