Det er det du sier til deg selv, som ødelegger for deg

 

 

Det er det du sier til deg selv, som ødelegger for deg

Ikke det andre sier

Mange har dårlig selvtillit

De føler seg mislykket, ikke noe verd

Mange har vokst opp med mye kritikk

Dette tar man så til seg og tror det er sannhet

 

Det rare er at det er lettere å la det negative få fotfeste, enn det positive.

Hvis du først får følelsen av å være mislykket, vil ikke all verdens gode ord fra andre, få deg til å forandre mening.

Hvis du derimot føler deg bra, skal det ofte veldig lite negativt til, for å få oss til å falle.

Er ikke dette merkelig?

 

Jeg har tatt noen valg i mitt liv som har vært viktige for meg.

Det første var at jeg måtte gi meg selv den anerkjennelsen jeg søkte fra andre.

Det jeg nemlig oppdaget, var at om jeg fikk gode ord fra andre, sank de liksom ikke inn.

Jeg trodde ikke på de.

Og hvorfor gjorde jeg ikke det?

Fordi jeg selv ikke følte de.

Det hjalp derfor ikke.

Jeg måtte begynne å se min egenverdi, mine sterke sider, det jeg var god til.

Jeg ga meg selv en klapp på skulderen og sa du gjør så godt du kan.

 

Dette gjorde at jeg hadde startet reisen med å bedre egen selvtillit.

Likevel var det ikke nok.

Gang på gang møtte jeg kritikk for min væremåte og jeg falt i grøfta gang på gang.

Jeg kunne grine i dagesvis fordi jeg var lei meg.

Jeg var lei meg fordi jeg følte meg mislykket.

Til slutt forstod jeg at jeg måtte være den jeg er.

Ja kanskje er det noen som ikke liker meg, men jeg må få den viktigste til å like meg, nemlig meg selv.

Jeg kan bare være meg selv.

 

Å forandre det negative til det positive, er ikke gjort over natten.

Jeg har holdt på i årevis.

Men det blir bedre.

Jeg forstår nå at det er hva jeg selv sier til meg selv som teller.

Jeg må si de tingene som får meg til å føle meg bra.

Jeg kan ikke gå rundt og vente på anerkjennelser.

Jeg kan heller ikke la meg knekke av kritikk.

Om noen ikke liker det jeg gjør eller den jeg er, så er det ok.

Vi skal ikke tekkes noen for at de skal like oss.

Da mister vi det som er ekte ved oss.

 

Skriv ned gode setninger til deg selv.

Går noe deg imot, skriv trøsteord.

Ikke ta andres ord for sannhet.

Det er det du sier til deg selv hjernen din tror på.

Hvis du gjentar det negative, vil du trå stier av negativitet.

Erstatt de stiene med brede veier av gode følelser.

Det er hardt arbeid, men lønnen er høy.

Du får betalt i form av bedre selvtillit

Ta jobben med å være din egen beste venn

I dag

 

 

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg