Det er da vel ikke min skyld

Nydelig måne i går kveld 21.44

 

Jeg har vært utsatt for et par hendelser siste uken som jeg absolutt ikke har noe skyld i.

Jeg er så uskyldig som bare det.

Ja jeg vet at alle lidenskapelige bokelskere kjenner til dette fenomenet.

Av og til må vi innføre noen restriksjoner.

Hvis ikke risikerer vi å ikke komme oss inn i eget hus.

Og er det noen som tør å klage, ja da kan de stå i fare for at det er de som ikke kommer seg inn.

For bøker må vi bare ha.

Jeg har jo kjøpestopp på bøker, selvpålagt.

Eller ihvertfall neeeeesten kjøpestopp.

Jeg har vel egentlig flere enn jeg kommer til å lese ut i dette livet.

 

Men så skjedde dette her en dag.

Jeg var på Rema og handlet mat.

Det gjør jeg en gang i uken.

Når jeg kom hjem, oppdaget jeg denne i handleposen.

 

Den hadde rett og slett hoppet ned i posen helt av seg selv.

Jeg kan ikke huske jeg la den på båndet, jeg må i så fall ha trodd det var en pakke pasta.

Ja for hadde jeg sett den, ville jeg jo momentant satt den i hyllen igjen.

 

Og i går skjedde det på nytt.

Men nå er de blitt enda mer utspekulert.

Dere kjenner til de magnetene som er i bokhandelen?

De sterke?

De som bare suger deg inn?

Ja innsugd ble jeg og tenkte at da må jeg bare orientere meg litt.

Man må jo følge med på det som kommer så man er oppdatert.

Man er jo ikke nødt til å kjøpe noe, er man vel?

Jeg hadde med meg en pose fra KappAhl, for jeg hadde investert i et par nye hverdagsplagg.

Men på vei ut i bilen, kjennes nå posen plutselig mye tyngre ut.

Jeg tenker ikke så nøye på det.

Vi skravler og prater og kjører hjem.

Først når jeg er hjemme oppdager jeg det.

 

 

Tre bøker har jaggu det falt ned i posen min.

Det var derfor det hadde blitt tyngre.

Det lå kvittering der på at de var betalt.

Eneste forklaringen jeg har er at noen må ha kjøpt de og lagt de i feil pose.

Ja det må være det som har skjedd.

Jeg så nemlig meg selv i speilet i dag og spurte om det kunne være meg i en lett bevisstløs tilstand.

Nei da, jeg er helt uskyldig sa speilbildet.

I dag

 

ps. Visste du at speilbildet ofte lyver?

4 kommentarer
    1. God morgen!

      Ikke sant…. det er ikke alltid man forstår hvordan ting har kommet handleposen…. 🙂 Spennende bøker ser det ut til å være 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg