Det er bare så rasende morsomt og frustrerende på en gang

Vi mennesker er egentlig ofte noen idioter.

Ja kanskje ikke du, men jeg er det.

Altfor ofte henger jeg meg opp i hva andre gjør, ja for det ville ihvertfall ikke jeg gjort.

Uff, det der antrekket var ikke fint, ikke den hårfrisyren heller.

Og vet du hva hun sa de brukte å gjøre, jeg tror de er gal.

Joda, jeg er ikke noe bedre enn de fleste andre.

Selv om jeg innser hvor dumt det er.

 

 

Er dere klar over hvor mange som henger seg opp i at jeg bruker bilder med grimaser?

Det er mange.

Flere føler de må blokkere meg for det er så dumt at de ikke greier å se at jeg er så teit.

Og vet dere.

Det er faktisk en av de riktige måtene å reagere på.

Er det noe du ikke ønsker å se, ja da lar du være.

Vi er ikke nødt til å la andre irritere oss.

Vi har muligheten til å ignorere.

 

 

Når det gjelder meg, så blir jeg nemlig aldri bedre.

Bare på gøy, gravde jeg frem noe gammel øyenskygge og mascara i dag.

Jeg har ikke sminket meg siden sønnen giftet seg for flere år siden.

Så i dag får dere et bilde med øyenskygge på.

Men hva hjelper det?

Det er jo samme gamle kjerringa likevel.

Jeg er jo like gal jeg, med eller uten maling.

 

 

Nei, ingen får forandret meg.

Og en fasade har jeg ikke lenger bruk for.

Men…..

Er det ikke da også på tide å godta at andre må få ta sine velg?

Hva i all verden har jeg med å irritere meg over hva andre gjør, så lenge ikke noe galt blir gjort mot meg.

Hvorfor er vi mennesker sånn?

Hvorfor kan vi ikke heller glede oss over ulikhetene våre.

Være glad for alle de ulike preferansene vi har?

Alt jeg kan si er at jeg vet at jeg er sånn og jeg øver hardt på å la være.

Men er usikker på om jeg noen gang vil greie det.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg