Der kom den, midt i fleisen

Der kom den, midt i fleisen.

Ja, så sannelig.

Man tror man er forberedt, men så sitter vi her litt molefonken.

Både Tutta og jeg.

Hverdagen har innhentet oss.

 

Nå er det til å jobbe igjen.

Jobbe dagene meningsfulle og gode.

Det har vi alle forutsetninger til, både katten og jeg.

Ja, pus får vel ikke så mange ekstra oppgaver selv om matfar måtte dra på jobb igjen.

Men vi er jo heldige, vi er egentlig ganske så bortskjemt begge to.

 

 

Han dro litt tidligere enn planlagt og får middag dit han kommer.

De skal jobbe hele natten, så det trenger de.

Det blir derfor kylling for en her, istedenfor to, men da har jeg til flere dager.

Jeg lager god salat til, så når kvelden kommer, blir det salat.

Jeg har rød ris i dag, rester av den, blandes inn i salaten.

Først kylling med ris og salat, senere kyllingsalat.

Jeg er vel lur, planlegging er tingen.

 

I morgen har jeg et oppdrag.

Da har gubben gitt beskjed om at det er lørdagstilbud på kaffe på europris.

Nå er lageret her tomt.

Da skal jeg handle mat, så jeg slipper ut av døra, før han er hjemme igjen.

Jo kanskje skal jeg ut en tur, men da har jeg ihvertfall valget, jeg må ikke, hvis jeg ikke vil.

Jeg er nemlig litt matt etter ferien.

Noen reiser på ferie for å hvile ut, jeg reiser på ferie for å oppleve ting og så hvile når jeg er hjemme igjen.

Så pus og jeg tar fatt på hverdagen.

 

Jeg må bli ferdig med kjolen til prinsesse Ella.

I dag kom to leseeksemplarer fra Cappelen som skal inn i desemberstabelen, som nå snart må ferdigstables.

Kyllingen stekes i airfryer, toppet med krydder, parmesan og panko og ser rimelig god ut.

Nå skal jeg henge ut litt klær til tørk, sette på en maskin til og skrive bokomtale.

Jeg henger etter med omtalene, for jeg skulket i ferien.

Da er vi i gang her, ja ihverfall jeg.

Tutta forsetter med sitt, nemlig å sove, for det gjør hun stort sett hele tiden.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg