Den “gidder ikke” ikke gryta er diger

 

Den “gidder ikke” ikke gryta, er diger.

Når man faller ned i den, er det et svare strev å komme opp igjen

Eller har dere aldri falt ned i den dere kanskje

Når du ramser opp i hodet alt du kunne gjøre

Og for ikke å snakke om alt du burde gjøre og så går det bare inn ene øret og ut andre.

Ja er det ikke merkelig kanskje.

Ofte sliter man med ting man helst ikke vil tenke på.

Men som i en loop, går det i ring inne i hodet ditt.

Du graver en grøft full av bekymringer og klarer ikke å klatre opp igjen.

Og for ikke å snakke om sanger.

Når du våkner om morgenen med en sang i hodet og den durer rundt der hele dagen.

Ja uansett hva du holder på med, så er det de samme strofene.

Ja, for du kan jo ikke hele sangen, derfor er det bare et par tre strofer som går på repeat.

Om igjen og om igjen til du holder på å tørne.

 

Men hva når du faller ned i “gidder ikke” gryta.

Jo da tenker du jo ut alt du kunne/burde ha gjort.

Men hva skjer da.

Jo det går rett ut av hodet igjen.

Du når ikke en gang å trekke pusten.

Svisj, svusj borte vekk.

Jeg gidder ikke.

Jeg gidder simpelten ikke.

 

Da må jeg ta frem min strengeste stemme.

Dette går ikke frue, (kjerring på landsbygda), det må du da skjønne.

Du har falt ned i den samme gryta før.

Mange ganger.

Du må ta deg sammen.

Du vet at livet ikke er rosenrødt.

Det er faktisk skyer på himmelen innimellom.

Noen ganger er de mørke og grå med torden og lyn.

Andre ganger bare sånn litt lettskyet.

Du må bestemme deg for en liten ting du skal gjøre.

En bitte liten ting du egentlig ikke har lyst til.

Noe som tar bare kort tid, egentlig ikke noe å grue seg til i det hele tatt.

Når du da først har begynt serru, da skjer det noe rart oppe i toppskallen din.

Ja ihvertfall stort sett da.

Du gjør da nemlig litt til.

Og hva skjer da med humøret, jo det stiger.

Med ett ser alt så mye lettere ut.

Kun en liten filleting, det greier du vel.

I dag.

 

ps.

Jeg skal føre regnskapet mitt, scanne bilag. Et bilag først og så ett til og så ett til. Det greier jeg,

Men først skal jeg besøke en venninne for det har jeg lyst til.

Da gjør jeg noe lystbetont først.

Og så får vi se om gryta venter når jeg er hjemme igjen.

Spør meg i morgen om det bilaget?

2 kommentarer
    1. Huff ja….mye man egentlig ikke gidder, så den gryta er ganske stor ja. Her er det mer orker ikke. Men har et mål om å gjøre en “orker ikke” ting hver dag. Samme om den er stor eller liten. Så i dag har jeg faktisk fått gjort en, som har hengt igjen fra i forrige uke 🙂 Så dagens mål er nådd 🙂

      Lykke til med gryta di ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg