Da fikk jeg det til i dag også

 

 

4. diett dag går mot en ende.

Ghiafrøgrøt med kokosmelk, banan og bærblanding.

Det er mat, men langt fra min favorittmat.

Denne skulle egentlig være kveldsmat.

Jeg ble litt opptatt i dag.

Jeg droppet banan til frokost,  så dette ble frokosten.

En salat til lunsj, sen lunsj kan man si når klokka er 18.30.

 

Men grønnsakssuppe gleder jeg meg til.

Jeg lurte i litt rødløk siden jeg droppet bananen.

Den skal jeg spise senere i kveld.

 

 

Jeg har sovet mye bedre denne diettrunden, så jeg stod ikke opp før halv elleve, leste til over midnatt.

Jeg begynte på en ny bok nemlig og den fenget meg. 900 sider. Det er litt drøyt, men etter 90 sider, liker jeg det jeg har lest så langt.

Men jeg fikk nydelige blomster i dag. De var bestilt med innslag av lilla til og med. Heldig jeg.

 

 

Samtidig dro 9 krus og 11 fat ut av huset og ville på hyttetur.

Koselig det at de går i arv, synes jeg.

De vil nok like seg på hytta.

 

 

Etter besøket, måtte jeg til Åndalsnes og hente ny grønnsakkasse.

Ble glad når jeg så det var mikrogrønt. Det likte jeg så godt på brødskiva når jeg fikk kasser i fjor.

Det skal jeg spise på lørdag.

Brødskive med egg og fenalår, med salat, tomat og mikrogrønt.

Nå ble jeg sulten ja, huttetu.

 

 

 

Jeg ville gjerne ha ny strikking.

Noen store plagg er ikke så lurt, for de blir nok ikke ferdig.

Jeg holdt jo på et halvt år med den forrige dressen, str 1 år.

Denne var det ønske om.

 

Jeg ble anbefalt babygarn og det tror jeg er lurt.

Vi har jo Rauma Ullvarefabrikk her i kommunen, så vi kan fråtse i garn.

Og vet dere, jeg skal ikke strikke en genser, men to.

En str 3 år og en str 1 år ❤️❤️❤️

Da håper jeg det blir to fine småjenter neste vinter.

Det går ikke så fort i svingene her, så jeg trenger litt tid.

 

Jeg velger den mørke som bunnfarge.

Jeg var utrolig usikker på fargen, men storebror på 15,  var med og plukket ut.

Kjekt for bestemor å ha storgutten med.

Og utrolig fint å ha småfolk og strikke til.

De mellomste er jo også blitt store, 10,5 og 8 år.

 

Så dro jeg på venninnebesøk siden jeg likevel var i farta og når jeg endelig kom hjem, var det ei som furtet litt.

Nå har jeg hatt messengersamtale med ei annen venninne og vips, er det nesten kveld.

Da skal jeg roe meg ned med å spille litt township og kanskje lese litt.

Denne skal jeg lese på dagtid, den andre på senga.

Da fikk jeg det til igjen.

Skapte en fin dag.

I dag

 

2 kommentarer
    1. Ååå – den genseren hadde jeg kjempelyst til å strikke til min lillegutt (barnebarn) på 1 år…..! Kanskje jeg kan strikke en til han når han blir to! Jeg strikker nemlig heller ikke så fort! 🙂 lykke til med prosjektene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg