Celebrity Edge, Jan 24, New Zealand, dag 3


Det var en rolig dag i går. Første sjødag.
Rolig når det gjelder aktiviteter, men the tasmanian sea er ikke like rolig.

Reagerer man på sjø, er nok ikke dette den riktige turen, da er nok Middelhavet bedre.

Vi har ikke vært på noe cruise der skipet har hatt så mye bevegelse.

Det skulle visst roe seg utover dagen.

For mye vind til å sitte ute, så vi sitter i kaffebaren mens jeg skriver.

Her satt vi mye i går også. Mye fin og rolig livemusikk.

 

 

Jeg måtte finne meg en jägermeister for jeg er så stinn i magen, og rullingen hjelper heller ikke.

Kroppen har fortsatt jetleg etter reisen.

Søvnen går greit, men kroppen er ikke sulten om dagen, den tror det er natt.

Og om natten har vi jo ikke lyst på mat.

Vi gikk ned i restauranten til lunsj, istedetfor buffet.

Roligere og godt å få ferdige retter.

Mozarella friters. Kjempegod.

 

 

Hurra. Cobbsalat. Det er vi veldig glad i. Vi fikk det på Anthem of the seas et år og var hektet etter det.

Cobb salat

 

Mange oppgaver å utføre ombord, som å vaske håndrekker.

Jeg var veldig trøtt i går og ville sove etter lunsj, men det var vanskelig.

Gubben skulle ikke sove for han var ikke trøtt.

Han skulle vekke meg for jeg hadde reservert bort til oss 17.30.

Vi ønsket å spise litt tidligere på kvelden.

Jeg sovnet og jeg drømte at jeg våknet og kom nesten for sent til middag.

Ikke at det er noe krise, de holder bordet en halv time og kommer du ikke, gjør ikke det noe.

Man kan godt ombestemme seg.

Men jeg bråvåknet og gubben snorket og jeg så på klokka og det var 10 min til middag.

Fint når underbevisstheten vekker deg.

Og han som ikke skulke sove men vekke meg, han måtte ristet i, for å få våken.

 

Fortsatt lite sulten men laksetartar var veldig godt.

T-bone av lam var også godt, men magen ville bare ha litt.

Frozen yoghurtis til dessert var godt. Det vil jeg ha flere ganger.

 

Vakkert.

Vi liker å sitte ute etter middag men i går var det for mye vind.

 

Men vi har over 20 dager, så vi får nok mange fine kvelder ute.

En liten Tia Cappuchino før teateret, det godtok magen.

Den var god. Smakte sterkt kaffe. Kald.

Testershowene er høydepunkter for meg.

De blir mer og mer spektakulære.

Husker de første cruisene der det var duoer på dekk, som ikke kunne den engelske teksten og sang så falskt at det skar i ørene.

Nå er alt superprofesjonelt, flinke aktører overalt.

For ikke snakk om scenen.

 

 

Kapteinen presenter noen av sine medhjelpere.

Vanligvis gjør de det etter showet, men ofte går da folk før det er ferdig.

Jeg måtte skynde meg selv for jeg holdt på å tisse meg ut og det ville jeg helst unngå.

 

 

 

 

 

Teopplæringen fortsetter.

 

Citrus mint. Skulle være bra for magen.

Dette var den med mest smak, så langt.

Jeg bruker jo ikke sukker.

 

 

Blomster på rommet.

Jeg plasserer de på badet, for vil ikke ha blomster der jeg skal sove.

For de som følger fruen og dynehysteriet, ble det i går en helt ny episode.

For det første er det nå blitt dyner med dynetrekk  de siste årene, ikke de hersens lakene som er brettet rundt og fyker i alle retninger.

Fruen fikk allerede første kvelden sin helt egen dyne.

Den har det mykeste, deiligste trekk og puten er herlig myk med avkjølende trekk. Helt perfekt så fruen sukker henført.

Og i tillegg en verdenspremiere.

Hun som vasker rommet, er den aller første som har forstått at å feste dyne under madrassen på min seng, er fullstendig bortkastet.

Det første jeg gjør er nemlig å slite den løs.

Gubben derimot har sin dyne festet og det hadde han fortsatt.

Du verden, hun er et geni. Hun skjønte det med en gang hun.

Hun klappet i hendene når hun hørte vi hadde back to back. (To cruise etterhverandre)

Da slipper hun nedvask av lugaren vår.

Men nå kan det hende hun synes det ville vært best at vi dro, når hun lærer kjerringa bedre å kjenne, men skal prøve å være så snill jeg kan.

Sover ihvertfall godt selv om man springer på do halve natten og tror det er morgen i firetiden.

 

Lett å se at det blåser.

Storm i bassenget.

 

I åttetiden i dag var det rolig til frokost.

Vi har stilt klokka enda en time frem i natt, så nå er vi 12 timer foran Norge og med det vil jeg beklage til alle som får melding fra meg på nattestid.

Jeg glemmer at folk sover når jeg er våken.

Ikke mulig å spise ute, blåste for mye.

 

 

I dag testet jeg gulrotjuice.

Det var grapefrukt i den kjente jeg, men ok nok.

Jeg vil ha en slik fersk juice hver dag.

 

 

Det er stor variasjon til frokost.

I dag valgte jeg å avstå fra egg og heller ha vanlig pålegg.

Silda var god. Godt å variere smakene.

Gubben hentet en jäger igjen til meg.

Wow, den var diger. Nå blir nok magen god, tenker jeg.

Da er vi klar for en ny rolig dag.

Vi har jo med 20 bøker og jeg har lest bare en.

Den ga jeg bort på flyet, så litt lettere blir det hjem.

 

Vi bestiller våre cruise hos Tove Nord, i Cruise & travel.

http://www.cruise-travel.no/

Hun svarer på alle spørsmål du måtte ha og hjelper deg å finne rett destinasjon, et skip som passer deg og når det er best å reise.

2 kommentarer
    1. god morgen ,jeg formelig kjennner på cruiset å som jeg savner det :=) men urolig sjø er ikke foor meg ,blir skikkelig sjøsjuk ,håper for dere att sjøen roer seg snart så dere kan sitte ute og att magen din også kommer i orden ,kos deg videre på tur

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg