Celebrity Edge, Australia, Jan 24, dag 20, del 2, Brisbane

 

 

 

 

Del 2 av bussturen vår på kryss og tvers i Brisbane, der jeg fascineres av alle de ulike husene.

Liker du ikke hus, finner du dette innlegget uinteressant.

Her var det toppetasjen som utmerket seg.

 

 

 

Den gamle jernbanestasjonen.

Var ikke denne bygningen morsom?

Dette lille huset ble løftet opp under byggingen av høyhusene for så å bli plassert tilbake.

Flott at de ikke river alt det gamle.

Enda et superfestilig bygg.

Det er barnehospitalet.

Og se på dette. Det er så gøy.

Og plutselig et helt vanlig ett.

 

 

Grønne lunger var det også.

Dette treet heter Baobab og det vet jeg fordi jeg har slike trær i spillet mitt, Township.

 

 

 


Og her er et med kappe på.

 


Her var vi plutselig i et heftig befolket område.

Gågate

Se denne stakkars lille kirken blant sine høye naboer. Vanligvis er jo kirken en av de høyeste bygningene hjemme.

 

Chinatown.

Victoria universitet

Inne i paviljongen er det park. Og huset til venstre var en retirementbuilding. Vet ikke hva de pensjonerte må betale for å bo der eller om det er er slags “gamlehjem”.

Så kom vi til de gamle ull-lagrene. Nå er de bygd om til leiligheter. Det var mange slike bygg som ble brukt til lager i gamle dager.

 

 

 

Brisbane, takk for oss. Hadde det ikke vært så jævlig langt, ville jeg gjerne kommet tilbake.

Elva er visst stort sett skitten på denne tiden pga syklonene.

Heldig er vi som har manøvrert unna alle uvær.

Det snakket kapteinen om når vi var på foredrag med han i dag.

 

2 kommentarer
    1. Så artig å sjå. Jeg liker bygninger og arkitektur, så har sett på alle bildene dine. Og ekstra interessant å se fra Brisbane, for dattera mi studerte der. Jeg kom meg aldri dit da hun var der. Takk for titten🙏🏻😀God tur videre. Dette høres helt fantastisk ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg