Bare de tamme fuglene har en lengsel , de ville flyr. 


Min lille engleverden:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100057213018255

 

Jeg har kjøpt to fine engler hos Min lille Engleverden.

I dag skrev hun noen ord som gikk til hjertet på meg.

 

Bare de tamme fuglene har en lengsel , de ville flyr.

Kanskje setter det ord på det jeg føler her jeg sitter og venter.

Jeg er nok ingen tam fugl.

Jeg elsker å fly.

Det er når jeg er i luften, jeg føler jeg lever fullt ut som meg.

Opplevelser, mennesker, annen atmosfære, andre lukter.

Jeg suger det til meg.

Jeg føler det beriker meg.

Sjelen min danser av glede.

Jeg er ikke skapt for stillstans

Jeg er ikke et menneske som nyter å være akkurat her og nå.

Jeg greier det i små perioder, men så må jeg ut og fly.

Kanskje er det derfor jeg liker engler, for de har vinger.

Jeg er som en liten engel som har mistet vingene sine og må ty til kunstige.

Jeg føler for å bruke alle sansene mine.

Jeg vil se det lever rundt meg.

 

Men jeg vet at jeg kan ikke alltid være på farten.

Kroppen min vil ikke det.

Den må ha store porsjoner med ro og hvile.

Det er derfor en drakamp mellom min fysiske kropp og den jeg er inni meg.

De sloss og ingen av de blir helt fornøyd.

Derfor blir heller ikke jeg fornøyd.

De trekker og drar i meg, så jeg finner ikke fred.

 

Noe får jeg reist i bøkene.

Denne måneden har jeg vært i store deler av verden.

I Ukraina, i Australia, Nigeria, Frankrike, Sverige, England og Hellas, blant annet.

Det roer meg litt ned, men det er ikke alltid nok.

Så gremmes jeg litt, hvorfor må jeg være sånn.

Jeg er så kravstor, hele tiden vil jeg har mer og mer, som en avhengighet.

Det er som om jeg aldri blir mett.

Så tenker jeg på om der har en hensikt, at jeg har et oppdrag.

For å utvikles, skal jeg ut og hente energi, legge igjen spor etter meg.

Knytte punkter i energinettet mitt.

Som en edderkopp som spinner sitt nett.

Nettet blir større for hver knute.

Tja, ikke vet jeg hvorfor jeg er som jeg er.

Men noen ganger kunne jeg tenke meg å være av den rolige typen.

Men det er ikke bytterett på meg, har jeg funnet ut.

Jeg får nå bare være som jeg er.

Nå skal jeg ihvertfall på posten og hente nye bøker.

Det er en lykke hver gang.

Stor glede.

I dag

 

Nå skal jeg straks begynne på denne.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg