Av og til blir jeg sint og fortvilt

 

Av og til blir jeg sint og fortvilt.

Det er så mange utøvere i den såkalte “alternativbransjen”, som er helt på jordet.

Av og til blir jeg så forundret over det jeg hører, at jeg funderer på om ørene mine kommer til å falle av.

Ja, hadde det gått an, hadde de nok gjort det.

Det forundrer meg også hvor lett mennesker kan manipuleres.

Greier ikke folk å tenke fornuftig og logisk?

 

For det første er det de healerne som mener det er nødvendig å berøre menneskers private områder.

Hallo der ute.

Møter du noen som sier de må berører dine private områder, si nei.

Men de er så flinke serru, de prater folk trill rundt.

Så ligger man der på en benk da og finner seg i ting man føler ubehagelig.

Hør her:

Det skal ALDRI føles ubehagelig og pinlig å være hos en healer.

Hører du?

ALDRI

Bruk stemmen din, si nei hvis du opplever noe slikt.

I England er det ikke lov for healer og klient å være alene.

Det skal være med et vitne.

La ingen utnytte sårbarheten din og føler du det er blitt gjort, så si fra, så ikke flere blir utsatt for det samme.

Det er aldri din skyld.

 

Så har vi alle de som lover gull og grønne skoger.

Og de som mener du må gjøre akkurat som de sier.

Bullskitt begge deler.

Jeg hørte noen som ble kastet ut av kurs de hadde betalt for, fordi de stilte spørsmål ved det som ble sagt.

Hurra for spørsmål sier jeg.

En lærer bør sette pris på det.

Gode lærere sier at de lærer noe nytt selv, hver gang de holder kurs.

En strøk på “healingeksamen” fordi svaret avvek fra lærerens pensumbok.

Selvfølgelig en han hadde skrevet selv.

Healingeksamen i seg selv er noe tull.

Et kurs i healing sier ingenting om hvor god healer du er.

Man kan ikke gå ett kurs og tro man er ferdig utlært.

 

Og så har vi alle som lirer ut av seg all verdens tull i readinger og spåtjenester.

Ja, sitter i glasshus selv siden jeg skriver mye readinger.

Men her skal man trå veldig varsomt.

Du skal ALDRI la noen ta avgjørelser for deg.

Du skal ALDRI la noen true deg eller skremme deg

DU og bare DU selv, er den som skal gjøre det som er riktig for deg.

Den siste overtrampen jeg hørte om var ei som ble fortalt hun måtte ikke ha kontakt med andre enn de som fulgte læren til den som gjorde readingen.

Alle andre ville ødelegge for henne og trekke henne ned.

Hallo der ute

Hun kutter kontakt med gode mennesker fordi hun blir fortalt det.

Slike trusler hører hjemme i tiden når Olav kristnet Norge under tvang.

Kutt ut venner hvis du ikke trives i deres nærvær men ikke fordi noen forteller deg at dette må du gjøre.

Ingen kan trekke deg ned hvis du ikke tillater det.

Ingen kan gjøre deg noe som helst, som du selv ikke vil.

Og ingen skal true deg til noe eller bestemme for deg

 

Bruk sunn fornuft.

Ta gjerne imot gode råd men bli skeptisk så snart noen påstår å sitte  den hele og fulle sannhet.

Det finnes ingen fasit her.

Ja lytt gjerne til andre, gå til healer, få en reading, gå på kurs, men vær skeptisk.

Sluk ikke alt rått.

Snakk gjerne med andre, få ulike innspill, ikke finn deg guruer du er enig med i alt de sier og gjør.

Tenk selv, tenk logisk, tenk fornuft.

Du er sjefen over ditt liv.

Glem aldri det.

I dag

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg