Alvorlig dame i dag

Mars kalles snømåneden her oppe i Romsdalen.

Snart starter ny innspilling av Kompani Lauritzen, tropp 2.

Skal tro om de har tatt høyde for all snøen.

I fjor når de spilte inn i mars, satt jeg mye av tiden  på balkongen.

Men det skifter lett denne måneden, slik er mars.

 

Jeg måtte krype ut av hiet mitt,  for å hente post.

Og der hadde min reddende engel vært på plass.

Tenk hvor heldig en er som har gode naboer.

Jeg lover på vegne av gubben at fra desember skal han ikke stikke av mer.

Velvel, kanskje jeg ikke skal love for mye.

Fra ca 9. januar og en måned ca, blir vi på reise.

Og nå kan det se ut som vi blir borte to uker i mars også.

Men utenom det da, er han her……… tror jeg

 

Og se hva som dukker opp der oppe.

Ikke bare en nabo med snøfres men også en nabo med traktorfres.

Vi er tre hus tett i tett og aldri har vi hatt nabokrangel.

Vi hjelper hverandre så godt vi kan.

For å si det sånn, så er Tuttapus veldig enig.

 

Slik ser jeg ut. Se hvor sur jeg blir når jeg ikke smiler.

Jeg får også lite tilbud om reklameinntekter for stylingprodukter.

Jeg skjønner ikke det.

 

I dag har jeg sett to episoder av MasterChef.

De lagde mat fra kostholdspyramiden i dag.

Jeg er mye friskere nå, enn jeg har vært på lenge.

Kan det skyldes kostholdet?

Fra januar i fjor har jeg spist fermentert mat og enda mer variert.

Ved hjelp av grønnsakkassene fra Avdem, spiste jeg mye nytt.

Tarmen vår elsker jo variasjon.

I tillegg til at jeg har fått masse jern ut av kroppen.

Måtte det bare forsette slik.

Nå starter jo snart aktivitetene vi har planlagt og da blir det også mer trim.

Så jeg er optimistisk med tanke på at nå kommer snart våren.

Da skal jeg ut i skog og mark og gå tur, helt garantert.

 

Nå skal jeg sette på poteter til koking.

Fersk torsk, lever og rogn, både i dag og i morgen.

Mens poteten koker, skal jeg skrive omtale av Profeten og idioten.

Etter middag skal jeg lese ut Et land av snø og aske.

Deretter er jeg klar for å begynne på nyeste Läckberg.

Har ikke fått publisert en eneste omtale enda, så nå må jeg få rævva i gir her.

 

Like bustete og usminket, men blid.

Å smile litt gjør godt, selv om det er bare til seg selv.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg