Å lære oss å lytte innover

 

 

Vi har igjen hatt skriveøvelse på Lillasjel

Jeg har øvd og leserne har øvd, på å skrive fra hjertet

Det var ihvertfall intensjonen

Men det å skille mellom hjertet, sjelen hvis en vil, og hjernen, ja det er slett ikke enkelt

Vi mennesker liker å tenke rasjonelt

Vi setter i gang tankekraften vår og vi tenker ut fra erfaring

Spørsmålet leserne skulle svare på var : Hva kan jeg gjøre for at jeg skal bli mer lykkelig

Det kom mange fine svar og jeg er imponert over alle som blir med

Jeg håper at enda flere var med, selv om de ikke poster

Det viktigste er at man skriver, om man velger å poste eller ei, det er opp til hver enkelt

 

 

Når vi skal svare starter vi derfor opp hjernen vår

Vi tenker og vi skriver det vi tenker

Men hva hvis vi går dypere

Hvis vi gir oss litt tid til å sitte med øynene lukket

Hva hvis vi føler på setningen, fremfor å tenke

Hva hvis vi bare lar ordene ligge i kroppen vår noen minutter og modnes

Hva skal til for å gjøre meg selv mer lykkelig

Først vil da hjernen bli forvirret

Hva er du ute etter, her sitter jeg klar med mange forslag

Men la de tankene bare komme og gå igjen

 

 

Eller……….. begynn med å skrive de ned først

Da har hjernen gjort jobben sin, den er fornøyd og roer seg

Så kan du føle på setningen inni deg

Når du så føler det kommer flere ord, da begynner du å skrive ned akkurat det som kommer

Du skriver uten å vurdere, uten filter, uten kritikk, bare la ordene komme akkurat som de vil

 

 

Det kan hende at etterhvert vil du få mange fine opplevelser og overaskelser

Står du fast i noe og trenger et svar, øv deg på å skrive

Når du hører du snakker til deg selv inni deg, skriv det ned

Å skrive gjør at du kommer nærmere deg selv

Du lærer deg selv å kjenne på et vis

Du oppdager at du har en kilde du kan hente ord fra

Etterhvert vil de komme dalende ned til deg

Og er du åpen, vil du da oppdage at du nok har kontakt med en kilde utenom deg selv

Alle er vi i kontakt med den store veven der oppe, der alle informasjon ligger lagret

Der kan vi hente ned mye fint

 

 

I juni, når jeg var på kurs i transetale og kommunikasjon, øvde vi mye på å ta ned ord

Vi lærte oss å høre og kjenne forskjell,  når ordene var fra oss og når de kom fra en annen kilde

Ordene var annerledes og energiene var annerledes

Når du får ordene gitt, vil du merke det på kroppen din

Du vil bli rørt, kanskje få gåsehud og du vil kjenne overaskelsen over at ordene bare daler ned, på et vis

De kommer så fort, at det er bare så vidt du når å skrive de

Og for all del, hvis du ikke liker å skrive, ja da kan du snakke

Bruk lydopptak på telefonen din, på samme måte som om du skrev

Bare si de ordene som kommer til deg

Når du så hører på de etterpå, vil du høre forskjell om det er hjernen eller hjertet som taler

Men som alt annet, må det øves

Ingen ble verdensmester første gang de var med på noe

Men det er en fascinerende verden

Vi skal øve mer på Lillasjel også

Jeg er ikke ferdig med min oppgave enda heller, for det ble litt hektisk denne uken.

Jeg skulle tekste bilder inspirert av ord som ble gitt meg av leserne

Noen av de bildene får dere her i innlegget

Kom igjen, bli med og bruk ordene

Ordene er gitt mennesket og det må vi bruke for alt det er verd

I dag

 

ps

Og bare for å la sjelen vår riktig få kjenne danse litt, kan du høre på denne vakre fremføringen fra the Voice

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg