2020, mine planer, dette må bli et fantastisk år

 

2020, mine planer, dette må bli et fantastisk år

Ja, nå er nesten hele årets reiser planlagt.

Min mor sa bestandig at jeg ikke skulle glede meg, for da ble jeg skuffet, hvis noe ikke ble som jeg tenkte.

Jeg tenker at slik er det ikke.

Jeg planlegger og blir det ikke, så var det ikke meningen.

Inntil det i så fall hender, gleder jeg meg helt sykt.

Og dere kan få være med hvis dere vil, ihvertfall på bloggen.

Vil dere være med real life, er jo også det hyggelig.

Særlig til Arthur Findlay college på kurs.

Der har mange blitt med meg etterhvert, noe som er veldig kjekt.

 

 

Første reise er i februar og er kun til avslapping og kos.

Vi er en vennegjeng som har funnet et hotell på Gran Canaria, Suite Princess, som passer oss bra.

Vi har all inclusive, rolig område uten barer og restauraner, men bare noen meter til sjøen.

De som vil går på fjellet, gjør det og de som vil slappe av, gjør det.

En uke med god mat, god drikke og godt selskap, uten noen planer om mer enn å le og slappe av.

Det er et voksenhotell så det er veldig rolig her.

Definitivt ikke et hotell man booker hvis man ønsker action.

Det er tredje gangen vi drar hit nå, for vi er veldig fornøyd.

 

 

 

9. mai er jeg klar for et nytt kreativt kurs på Arthur Findlay College.

 

Course 19b 2020

(09 May – 16 May 2020)

Spirit Art & Altered States

When we paint, write, compose or connect with creative energies we are naturally drawn into an altered state. As we deepen this connection we open to our inspired talents and the skills that arise from our natural blending and closeness with the Spirit World.

Dedication and patience are usually required to achieve an evidential likeness or high standard of communication. A focused approach and willingness to work can make a big difference to our work. Students will be guided in the art of drawing and the ability to be able to draw a portrait.

Experiencing art and mediumship in differing levels of awareness can advance the potential of the Spirit Artist. Blending through the altered states with our inspirers reveals and enhances the quality of our creativity in the passive state. Embracing the ‘Trance’ state can gently encourage a special creative adventure and sense of freedom. The result for some can become quite magical.

An opportunity for ‘Cabinet’ work will also be offered to students wishing to experience this traditional approach. We shall touch into exploring properties of ‘precipitated art’, colour and the auragraph, automatic drawing, and writing plus the use of 3D materials. Music can also bring new depths and influences to our style and experience.

Working as individuals and in pairs extends our abilities. Become familiar, confident and comfortable with the Spirit World to bring forward colourful, inspired and evidential art. “THE SPIRIT ARTIST” booklet by Alan Stuttle NDD RCA is a useful guide available from Amazon and the AFC Bookshop.

 

Jeg var på et kreativt kurs i fjor og startet å jobbe med symbolbilder så snart jeg kom hjem. Jeg vet at kreativiteten min er noe jeg skal jobbe mer med. Lære meg å komme i kontakt med det indre i meg, slippe meg løs. Jeg har ingen planer om å lage kunst, det er jeg slett ikke flink nok til heller, men auragrapher er moro å lage.

Alt i alt satser jeg på å bli god i mange ting, så jeg kan levere og jeg gjør det jo allerede, både readinger, healing, kontakt med den andre siden og symbolbilder/auragrapher. Jeg må bare øve og bli flinkere, det er bestandig læring å hente.

 

 

Så kommer sommerferien og igjen drar vi ned til Middelhavet.

Nå har vi vært tre turer til Karibien og det er fantastisk strender der for bading, men for oss som ikke bader, men liker å se oss rundt, er MIddelhavsbyene fantastisk.

Vi drar med ett av de eldste skipene til Celebrity Cruises, Celebrity Infinity. Det er bestandig mye dyrere å reise med de nyeste skipene og Infinity skal renoveres til høsten, så her fant vi et cruise til akseptabel pris for oss. Fellesferien er bestandig dyrt.

 

 

Fra Roma til Messina, Sicilia, ny havn for oss.

Deretter til Valletta på Malta, en sjødag, Kotor i Montenegro, deretter to nye havner i Kroatia vi ikke har vært, Zadar og Rieja, før vi kommer til Venezia.

 

I Venezia går alle i land da dette er et sju netters cruise, men vi går på igjen og blir med tilbake til Roma. Skipet ligger over natten i Venezia, noe som betyr at vi får to dager der. Første dagen skal vi rusle litt rundt, men andre dagen skal vi på utflukt til Dogepalasset og gå over Sukkenes bro. Vi har bare sett de fra utsiden, så nå vil jeg på guidet tur og gubben han henger på, velvillig til alt jeg foreslår.

Vi går så til Split, Kotor, Corfu og Napoli før vi er tilbake i Roma. Alle havner vi har vært før. Corfu har vi vært bare en gang.

14 dager med sol og varme og mange opplevelser, vi gleder oss veldig.

 

 

 

Jeg blir 60 år i år og jeg er ingen bursdagsfeirer. Jeg ser på hver dag som en ny dag, om jeg er et år gamlere, betyr ikke mer for meg enn en annen dag. Vi planla derfor å reise bort, men så fant jeg dette kurset og det er et kurs jeg virkelig er nysgjerrig på. Siden gubben har bare to uker ferie til gode, når vi kommer til høsten, velger vi derfor å reise bort to uker i november sammen, istedetfor en uke når jeg har bursdag.

Det er vel ikke mange sekstiåringer som feirer dagen sin med å øve på transemediumskap. Det viser bare at vi ikke blir for gamle til å prøve nye ting og jeg fikk ikke begynne før jeg var godt voksen, så da må jeg gjøre det nå så lenge jeg har helse til det.

Course 38b 2020

(19 Sep – 26 Sep 2020)

The Science of Trance Mediumship

The one thing that I hear most as a tutor is that the student lacks in confidence or they want to be pushed. On this course, we will help you not only with your trance mediumship, but also with your confidence in all that you do within your mediumship and hopefully your everyday life. We will be looking at the different Spirit influences that work with you, the trance energies and how to work with them in your trance mediumship.

We will help you to develop a strong trance state, from where you will be able to pursue and develop any one or all of the trance mediumship disciplines of Philosophy, Healing, and Communication. We will be concentrating on how focused you are within your mediumship and teaching you meditation and trance state exercises that will ensure that you become more confident when working in the trance state.

You will be assessed on your ability and put in the right group with the tutor we feel will get the most out of you. You will have the chance to develop and demonstrate your ability, whilst working with, supporting and being supported by the whole course. We will be giving demonstrations of trance mediumship throughout the week, with the opportunity for those who wish to, to demonstrate in front of the course to measure their progress.

We will also have an experimental group, where we will carry out experiments, with different equipment. We will be exploring the altered states of consciousness and finding out what can be achieved at the different levels. We will also be investigating physical mediumship, to help unlock your potential in these areas.  Exploring the different energies involved in the phenomena that the Spirit World wish to produce.

You will be assisted by the tutors, who will help get the best out of you on this week, packed with exercises, demonstrations and presentations. No matter what experience you have, we are confident that we can push you even further in your trance mediumship. We will also give you exercises to take home with you to continue your development until we meet again to measure your progress.

 

I november har vi ikke helt bestemt oss for hva vi skal gjøre, annet enn at vi ønsker oss bort fra vinteren.

Vi snakker om 14 dager på Tenerife, men prisene er skyhøye på Kanariøyene. Skal vi ha fire stjerners hotell, blir det like dyrt som å reise på cruise. Derfor sitter vi litt på gjerdet og venter og ser hva som skjer. Gubben må bestemme hvilke uker han skal ha fri, men da kan vi jo ta en hoppe på tur, for vi har jo flere flyplasser å reise fra. Ingenting avgjort her enda.

 

Vi liker oss godt på Tenerife men det dumme er at fra Molde og Ålesund flys det kun til Gran Canaria og det er ikke så attraktivt å være der i 14 dager. Skal vi til Tenerife må vi reise fra Gardermoen eller Værnes.  Vi får se når det nærmer seg om det dukker opp et supertilbud. Det er lenge til november.

 

3 kommentarer
    1. Anbefaler dagstur til Taormina fra Messina, Sicilia.
      Vet ikke om du har vært der før? Mulig vi befinner oss på noen av de samme stedene samtidig.

    2. Her er det ingen planer for året. Sliter litt etter at jeg slutta å jobbe, så ferier er for oss noe som var før. Iallefall de eksotiske, spennende greiene. Litt kjipt, nå som jeg bare kunne reist og reist, uten å søke om ferie, og spesielt når jeg er i så mye bere form når jeg er i varmen. 🙂 Ser ut som du har mye spennende i vente. Godt å ha noe å glede seg til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg