Alle disse vakre sjelene – Kan dere sjelespråket?

 

 

 

Dette innlegget er fra den første gangen jeg følte ordene datt ned i hodet mitt.

Jeg hadde nettopp begynt å blogge og jeg syntes disse ordene var så fine.

Nettopp derfor har jeg også brukt den noen ganger, men de tåler å bli lest om igjen.

Bildet under, er ett av de første bildene jeg selv la tekst på.

Inger Lefstad sine bilder har vært flittig brukt.

 

 

Alle dissse vakre sjelene

Det er så vakkert at det nesten ikke er til å tro at det kan være sant

Snakker dere sjelespråket

Vet dere hva jeg snakker om

 

De kommer til deg disse vakre sjelene

Du kan se dem overalt

På trikken, på flyplassen,ukjente, kjente

Til og med på facebook møter du dem

Med ordene

Du får møte sjelene deres gjennom ordene

Menneskemøter

Ser dere dem

 

Jeg følger med på Trinny og Susannahs program “What not to wear”

Du ser disse fortapte sjelene som gjemmer seg bak posete klær

De ber om unnskylding fordi de er til

De liker ikke kroppen sin

De liker ikke noe ved seg selv

De ser bare feil ved egen person

Så får de en makeover

Da kommer sjelens lys fram

Har dere sett det

Ser dere hvor det lyser av dem

Plutselig trår de fram i all sin stråleglans

Åh, hvor vakkert det er

 

Du kan sitte på en flyplass og se på menneskene som haster forbi

Noen ganger møter du blikk

Noen er flyktige, fester seg ikke ved deg

Men noen møter blikket ditt og du ser lyset i dem

De smiler

Smiler til meg, en helt ukjent

Du kjenner hvordan du liksom kjenner dem selv om de er ukjent

 

Jeg er så takknemlig for alle menneskemøtene

De siste årene har de strømmet på

Kanskje fordi jeg holder på å lære språket

De har jo vært der hele tiden men jeg har ikke sett dem

De gjør meg så ydmyk, så takknemlig

Disse sjelene som blir gitt meg i form av mennesker

 

Når de snakker så kjenner du hvordan varmen brer seg i kroppen din

Du tenker : Å ja, nå er jeg hjemme

Det er her jeg hører til

Det er så vakkert

 

Man kjenner man blir så engasjert

Man vil så gjerne dele

Man greier nesten ikke å være stille og lytte, for man blir så utålmodig

Man vil suge til seg alt

Ordene, varmen i stemmen, kilden bak ordene

Sjelen

Åh, det er så vakkert

 

Menneskemøtene

Hjertet mitt fylles opp av disse sjelene

Det blir ikke fullt, hele tiden er det plass til flere

Jo flere som kommer, jo mer lykkelig føler du deg

De hjelper deg få finne hjem

Finne deg selv inni din egen kropp

Kjenne din egen sjel

De beriker livet ditt på en helt uforklarlig måte

De fyller deg med kjærlighet

Ser du dem?

6 kommentarer

Siste innlegg