Ny dag, nye tanker, nye blanke ark å fylle

 

Ja, i går ble det mange flere lesere enn vanlig.

Det var mange som ville inn og se hvor ulykkelig jeg var.

http://lillasjel.blogg.no/1541588376_jeg_er_veldig_ulykkelig.html

Noen følte seg nok lurt, fordi de ble litt bekymret for meg, og så lurte jeg de bare.

Andre ble nok bare innmari nysgjerrig.

De som kjenner meg godt, vet at jeg aldri ville skrevet at jeg var ulykkelig på bloggen.

Ikke hvis det var noe personlig ihvertfall.

Samtidig er det litt trist at hvis overskriften var, Jeg er veldig lykkelig, ja da ville ikke folk brydd seg så mye.

De ville ikke hvorfor jeg var lykkelig liksom, bare hvorfor jeg var ulykkelig,

Tenk hvor mange ganger det er sånn, at man dømmer noe ut fra overskriften.

Moralen er derfor, la dere ikke lure av overskrifter, les artiklene.

Og jeg lover, jeg skal ikke lure dere slik mange ganger.

Jeg vil heller ha færre lesere, men lesere som kommer innom fordi de har lyst, ikke blir lokket inn.

Jeg tror ikke lokking og luring lønner seg i det lange løp.

Man blir gjennomskuet til slutt og da går folk lei av en.

 

I går var jeg veldig lykkelig og tilfreds.

Så falt jeg litt tilbake i dag.

Alle de som er i møter med helsepersonell og nav, kjenner nok til dette.

Det er en egen spenning med disse møtene.

Selv om man føler man tar det rolig, så skjer det noe inni en.

Når det så er over, ja da faller man litt sammen.

 

 

Det er heller ikke slik at jeg går rundt her og smiler bredt hele tiden.

Jeg tar ikke på meg et Jeg er så lykkelig glis, konstant liksom.

Jeg har mine dager der jeg både furter og er lei meg.

Men for meg, er det viktig at grunntonen er, at jeg har det godt.

Da er de dagene man er litt nede for telling, lettere å komme seg gjennom.

Det farligste er nok å fortrenge hva man føler, late som om virkeligheten er en annen.

Man må kalle en spade for en spade, anerkjenne det som er.

 

Vi snakket en venninne og jeg i dag, om de bedre dagene.

De dagene vi får gjort noe vi ellers ikke får til så mye av.

Slik som da jeg var ferdig med vasken av kjøkkenskapene  mine.

Da skulle jeg vel egentlig ha vært kjempeglad.

Jeg var glad, ja, men samtidig var jeg ikke fornøyd.

Det er nemlig noe inni oss som vil opp og frem.

Når vi kjenner på følelsen av å mestre, ja da vil vi ha mer av det samme.

Vi vil ha det vi hadde før, når vi kunne selv bestemme hva vi skulle bruke dagen til.

Det er en drivkraft i oss som vil ha mere, mere.

Jeg tror mange kjenner seg igjen i nettopp dette.

Ikke noe mer luring her.

 

 

Nå skal jeg i gang med å registrere bøkene som skal bli med på ferie.

Jeg legger de inn i bloggen, med bilde og tekst, fra bak på bøkene.

Da har jeg bare igjen å skrive selve omtalen, når jeg har lest de.

De som tror det er lite arbeid med blogg, ja de tar feil.

Jeg bruker mange timer på Lillasjel, med å skrive og med bildebehandling.

Når jeg drar bort på ferie, forbereder jeg meg.

Da legger jeg inn forhåndspublisering av bilder, slik at jeg slipper å tenke på det hver dag.

For det må være en aktiv side, skal folk gidde å være der, sånn er det bare.

Og jeg elsker jo denne kontakten med følgerne mine.

Og om noen uker skal dere få være med meg til Karibien.

Jeg skal putte dere alle i kofferten, ihvertfall digitalt, hvis ikke ville det blitt overvekt.

Du verden hvor jeg gleder meg

I dag

4 kommentarer
    1. Fint å lese hos deg i dag.
      Diktet passet fint for meg akkurat nå, –
      og du er god til å formulere gode tanker
      i det du skriver.
      Det du skriver om å være ulykkelig,
      minner meg om da jeg skrev i hjemveien.blogspot – jeg møtte veggen, – men hvor ble den av.
      Slik som du, – vil jeg ikke lure noen. – Jeg opplevde noe STORT – muren/veggen ble borte.
      Og det kan bety noe for en, – slik du skriver og det betyr noe 🙂
      God helg! God Ferie.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg