Heia, kjære deg, her er vi

 

Dette er ord tatt ned fra den andre siden, på bestilling. Ønsker du å få dine ord fra noen, ta kontakt her eller på SMS. Dere finner meg på Lillasjel på Facebook. 

 

Heia, kjære deg, her er vi

Ja, vi er sammen igjen vi to

Det skulle nå også bare mangle, for det var oss to, det har det bestandig vært

Husker du alle rosene jeg hadde

Jeg elsket de, alle fargene, lukten av de

Jeg plukket de inn fra hagen, store buketter

Du liker også det

Du tenker på meg når du ser rosebukettene

Du danderer de så fint mens du lar tankene gå til det vi hadde sammen

Jeg er der da hos deg

Vi er der begge to når du vil ha oss der

Akkurat som vi brukte før

 

Vi så hverandre ikke hver dag, men tankene var der

Slik er ingenting endret

Vi ønsker så sterkt at du skal ha det bra

Vi skulle så gjerne tatt sorgene fra deg, men sånn er nå ikke livet

Akkurat slik du ønsket for meg

Men sorgen er jo der uansett hva man gjør

Men det er så fint å være sammen om den

Husk at du må glede deg over minnene, ikke dvele kun ved savnet

Lag deg en minnebok med bilder og tekst som du kan plukke frem senere

Og snakk med oss kjære deg, bruk stemmen din og snakk med oss

 

Det er så mange minner

Vi vet nesten ikke hvor vi skal begynne

Du elsket jo alle dyrene, spesielt hester var du så glad i

Du brukte å snakke med dem, husker du det

Og så sang du til dem

De var så store og du var så liten

Jeg var litt bekymret men det hadde jeg ingen grunn til

Dessuten ville det ikke nyttet, du gikk dine egne veier

Du brukte å gå og prate med deg selv, så veslevoksen

Du hadde svar på alle verdensproblemer du

Når vi voksne snakket, blandet du deg inn

Ikke skjønte vi hvor du tok det fra

Du hadde sånne underfundige kommentarer, ofte om noe vi trodde var fantasier

Men nå ser vi jo det at du så klarere enn noen av oss

 

Men så ble du eldre og mistet litt troen på deg selv

Du satte deg litt i skyggen

Det så vi ikke helt komme, vi så du slet litt i den tiden

Men vi tenkte det går nok over og det gjorde det jo

Du likte så godt å pynte deg

Når du fikk på deg kjole, svinset du rundt og viste deg frem

Og du ville ha sløyfe i håret

Du var litt hårsår, så det var ikke så enkelt å få ordnet håret ditt

Fin ville du være, men du ville ikke lide for skjønnheten

Du likte å være med meg på besøk

Da satt du der så fint og spiste småkaker og lyttet til at vi voksne damer snakket

 

Du har noen smykker etter meg men noe av det er ødelagt

Du er litt redd for å kaste de, men det trenger du ikke å være

Det er ikke noe å ta vare på hvis du ikke får brukt de

Dette bestemmer du selv, jeg ser du bruker å holde de i hånden og se på de

Bildene av oss er fine, vi er glade du har de

Vi har ikke noe usnakket, noe uoppgjort

Alt gikk veldig greit, selv om det for meg gikk fort når det først skjedde

Du skal ikke tenke mer på det, det ble som det skulle

Det har ingen betydning her vi er nå, ingen betydning

Det er som om du tenker enda på det som skjedde, men det skal du legge fra deg

Husk at vi er her når du vil ha oss hos deg, du trenger bare å sende oss en tanke

Men vi trenger oss ikke på,det skal du ikke være redd

Det har vi aldri gjort, heller ikke nå

Vi lot deg ordne opp i det meste selv, tenkte at det var til det beste

Selv om vi nok var litt hoderystende til dine ville planer innimellom

Heldigvis var det flere planer enn de du gjennomførte, takk og lov for det

Vi syntes nok du var litt villfaren til tider, men tenkte at du ville nok roe deg ned

Og kanskje er du nå blitt for rolig

Kanskje du igjen skulle slå ut håret litt, det ville gjort deg godt

Når du gjør det, kan du ser for deg at vi står ved din side og smiler til deg

Gled deg over livet ditt, ikke bekymre deg så mye, men gled deg over det som kommer til deg

Vi er her for deg når du måtte ønsket det, snakk gjerne med oss

Du er vår til evig tid i stor kjærlighet

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg