Tror du ikke at jeg begynte å grine

 

Tror du ikke at jeg begynte å grine

Jeg er så lettrørt at jeg griner for alt.

Lettest griner jeg, når jeg er takknemlig eller rørt.

Det var det tårene rant for i dag.

Jeg var på vei hjem etter å ha hentet to bøker jeg gleder meg til å lese.

Derfor var jeg allerede i takknemlighetsmodus og følte meg heldig og lykkelig.

Sjøen lå vakker og fjellene speilet seg i den.

Så møter jeg militærpolitiet.

Det er mange av de her i området nå, for det skal være en NATO-øvelse.

Så kommer det en hel kolonne med militærbiler med utenlandske skilt.

Og det er da jeg tar til tårene.

Av takknemlighet 

Takknemlig for å bo på et fredelig lite sted i verden.

Blant majestetiske fjell og vakker fjord.

Uten en eneste uvenn, så langt jeg vet om ihvertfall.

 

 

Når vi er på cruise om sommeren, er vi innom flere, store Europeiske byer.

Der det er store severdigheter, er det gjerne også politi med maskingevær.

 

Ved inngangen til La Ramla, i Barcelona stod de.

Ved katedralen i Marseille 

 

De står også ofte i havneterminalene. 

Hver gang jeg ser de, så slår det meg hvor godt jeg har det, der jeg bor.

Natoøvelser er viktige.

De ulike landene trenger å øve i land der det kan bli bruk for dem.

Jeg har tørket tårene igjen nå.

Takknemlig for alt jeg har i dette livet, alle mulighetene som blir gitt meg

I dag

 

6 kommentarer
    1. Ja vi er heldig som bor i fredelige og trygge Norge. Jeg synes det er litt ekkelt når jeg er på fremmede steder og møter politi med våpen, da blir vi liksom minnet på at disse er her av en grunn…Men det er dessverre ikke like trygt alle steder, så da er det jo litt greit at disse passer på, selv om det gir en litt uggen følelse en stund.

    2. Når jeg blir rørt så smiler jeg fra øre til øre.. Jeg er den rareste jeg vet. Nesten alle jeg kjenner griner.. Jeg griner nesten aldri. Hm..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg