Robert Galbraith, Når gjøken galer

Robert Galbraith, Når gjøken galer

Robert Galbraith, er pseudonym for J. K. Rowling, kvinnen bak Harry Potter.

Jeg likte denne krimboken for den var så annerledes. Privatetterforsker Cormoran Strike er en underlig type og det er morsomt å følge han og sekretæren hans, som egentlig er bare en vikar men som vi forstår vi vil møte igjen i neste bok.

Boken er egentlig slik jeg ikke liker krimbøker, nemlig masse beskrivelser av personer, situasjoner og hus og områder. Men på et vis gjør det boken til en litt fornøyelig roman i tillegg til å være krim. Ingen blodige detaljer for de som ikke liker det og jeg er sikker på at mange nok vil like denne boken.

Jeg skal helt sikkert anskaffe meg de neste to, Silkeormen og Ondskapens kall og jeg gleder meg allerede.

https://www.cappelendamm.no/_nar-gjoken-galer-robert-galbraith-9788202433086

Da den vakre, men nedtrykte modellen, Lula Landry, faller i døden fra en snødekt Mayfair-balkong, antas det at hun har begått selvmord. Imidlertid har broren hennes sin tvil, og han får privatetterforsker Cormoran Strike til å se nærmere på saken. Strike er krigsveteran ? såret både fysisk og psykisk – og tilværelsen hans er kaotisk.
Saken gir Strike en økonomisk livline, men det følger med en personlig kostnad: Jo mer han dykker ned i den unge modellen komplekse verden, dess mørkere blir ting – og jo mer nærmer han seg den største fare …

Et gripende, elegant mysterium gjennomsyret av Londons atmosfære – fra de rolige gatene i Mayfair via pubene i East End til travle Soho.

2 kommentarer
    1. Ser så spennende ut.
      Jeg ser at du liker å lese bøker.
      Jeg gjør også det, men mest engelske bøker bestilles på amazon.
      Kanskje jeg skal se på dine anbefalinger hvis den kan bestilles gjennom kindle:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg