Det er som om du ikke ser skogen for bare trær

Dette er personlige ord skrevet til et medmenneske, på bestilling. Ønsker du dine ord, ta kontakt på Lillasjel, her

eller på sms 9946 7178. Ordene blir sendt deg først og så bestemmer du selv om de skal postes anonymt i bloggen.

Alt jeg trenger av opplysninger om deg, er navnet ditt og et profilbilde.

Det er som om du ikke ser skogen for bare trær

Som om du har tenkt deg inn i skogen på picnic og så er den borte

Selv om du står midt inni den, ser du den ikke

Det er som om du virrer rundt og febrilsk leter

Og vi sier at du skal sette deg ned akkurat der du er

Så sier du at ok, her er jeg

Jeg tar en solid pause jeg

Jeg går rett og slett til streik

Jeg pakker ut nisten min og jeg har tenkt til å nyte den i fred og ro

Akkurat her og nå, uansett hva som skjer med meg

Nå vil jeg være i nuet, i øyeblikket, jeg vil være tilstede i livet mitt

Og så får det skje, det som skjer

 

Det er som om du strever så hardt for å nå målene dine at du springer forbi dem

Som om du holder blikket ditt festet langt frem i horisonten og du springer dit så fort du kan

Du jobber beinhardt med å komme deg dit du tror lykken venter på deg

Bak neste sving, er du sikker på at den er

Og du springer så fort, så fort dit, og så blir du så skuffet når det ikke var der

Det er som om du står midt i skogen og roper på et svar du ikke får

Du river deg i håret av frustrasjon for du gjør jo alt så riktig men ingenting skjer

Har du tenkt over om du gjør alt for riktig

Hva med å stoppe opp litt og bare godta at sånn er det akkurat nå

Overgi deg og si at du forstår ikke hvordan du skal finne veien, så du må bare sette deg ned og vente

Det kan være at din buss rett og slett har vært utsatt for en ulykke, så den er forsinket på veien

Hvis du er ute og venter mange timer før den kommer, ja da blir det lang ventetid

Det kan nemlig være at det eller de eller den du venter på, ikke er helt klar enda

Det kan være flere ting som skal på plass først

Derfor må du ha tålmodighet og vente

 

Slik er det med den åndelige utviklingen også

Den går i etapper og noen ganger står vi fast

Vi forstår ikke hva vi skal lære eller hvordan vi kommer oss videre

Da må vi bare overgi oss

Vi må si at hjelp, vi forstår ikke, gi meg tegnene jeg trenger så jeg finner veien

Kommer de ikke må vi vente, men ofte overser vi dem rett og slett

De er så enkle og tydelige at vi faktisk ikke legger merke til dem

Hjertet vårt hvisker til oss men vi er så fortvilt at vi hører ikke hva det sier

Du er så åpen, sansene dine er så sterke og du føler deg så klar til ny læring

Ditt team av hjelpere er rundt deg, du er aldri alene, selv om det føles sånn

Du kan merke dem når du ber dem komme nær deg

De er bare en tanke unna

Ofte kan du føle en tyngde i kroppen eller at noen rører ved hår eller ansikt eller rumling i magen

Øv deg på å sende healing til de du er glad i eller til noen du vet har det vondt

For det du sender ut, vil du også få og da vil du selv føle deg bedre

Prøv å gå ut i verden uten å ha en plan

Gå på kafe eller gå en tur ut og betrakt menneskene

Lær deg til å trives i eget selskap for du er en fantastisk fin person å være sammen med

 

Å elske seg selv, betyr at man har ingen forventninger til de man møter

Man har nok med å være den man er og man gir også andre friheten til å være den de er

Hvis man føler man mangler noe, da vil det være fokuset og man vil få mer av det samme

Føler man seg ensom, da får man ensomhet

Hemmeligheten er å lære seg å sende ut til andre, det man selv ønsker tilbake

Og da må man også sende til seg selv

Man kan ikke forvente at andre skal gi en det en har behov for

Det må en gjøre selv og det er den biten som kan være litt vanskelig

Hvis du hele tiden føler at du behøver hjelp til noe, tror universet at aha,hun vil ha noe så hun kan trenge hjelp til

Du sender ut at du har udekkede behov og da vil du få flere av de

Så prøv å gi deg selv gleder og fryd deg som en liten unge over det du får til

Hver gang du gjør noe som gjør deg glad, så forsterk følelsen og ønsk deg mer av akkurat den følelsen

Du er på plass der du skal være, det er bare at du strekker deg frem dit du enda ikke skal være kommet

Du skal lære deg å bli uforbeholdent glad i deg selv, og så skal du senke skuldrene

Det var våre ord til deg

 

Det er som om du går i ring og biter deg selv i halen

Som om du ikke ser at det du søker er inni ringen og du går rundt og rundt

Du er der du skal være, du kan bare senke skuldrene og nyte livet

Du har gjort alt så riktig og du har arbeidet så hardt

Så overgi deg bare og si at her er jeg, jeg er klar

Send meg det jeg har behov for akkurat nå

Kanskje ser jeg det ikke selv, men jeg stoler på at det jeg skal ha, det får jeg

Jeg forstår at det er ved utfordringer, jeg lærer mest

Gå ut i verden og observer, vær sammen med mennesker uten å forvente noe

Send dem bare kjærlighet og vis dem hvem du er og la de være som de er

Da vil du kjenne at når kravene er borte, vil du bli roligere inni deg

Og så vil det løsne litt etter litt, når alt er klart og du ikke leter lenger

Søk gjerne å være med på frivillig arbeid, for da møter du mange nye mennesker

Da vil dere også ha en felles interesse å samles om og det er fint

Eller gå et kurs, bare for moro skyld, ikke tenk fornuftig, men bare fordi du har lyst

Senk skuldrene og bare vær tilstede som den du er, så vil flokene løse seg, en etter en

Du er så inderlig snill og god og du vil så gjerne være der for andre, det er så fint å se

Takk for den du er, du vakre menneske på jorden

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg