Jo, i dag er du sur og grinete, kjerring

 

Skulle jeg sagt noe til meg selv i dag, hva ville vel det vært

Jo, i dag er du sur og grinete, kjerring

Det stemmer, jeg er det

Jeg er sur og lei og tjei

Og jeg har ingen grunn til det

Jeg er på alle måter svært priviligert

Rettelig bortskjemt er jeg

Det burde jeg sette pris på

Derfor er det ikke på sin plass å være sur og grinete

Likevel er jeg det

 

Det har vært nydelig sol og sommer i dagesvis

Jeg har veldig mye jeg gleder meg til

Hvorfor trår jeg da ned i være sur og lei boksen

Hvorfor i all verden tillater jeg meg det

Kanskje må jeg bare det en og annen dag

Få lov til å sige litt sammen og være sliten av å være meg

Ja, det er til tider slitsomt å være meg

Å være inni meg, ikke det jeg eier eller det jeg gjør, men inni meg

Jeg rommer så mange følelser og ofte er de så store

Mens andre trekker på skuldrene av en utfordring, tar jeg den med meg ned i kjelleren til analyse 

Der vrenger jeg og vrir på den, kaster den opp og ned, prøver å gjemme den, for så å ta den frem igjen, gang på gang

Det kan være svært utmattende

Hjernen kaster tankene rundt, akkurat som om de er i vaskemaskinen på både forvask og etterskylling

Til slutt sendes de inn i tørketrommelen jeg ikke har, og siden jeg ikke har det, må jeg henge de opp på snora ute til tørk

I all slags vær, om det er 30 pluss eller 10 minus

Ja, slik føles det faktisk

Det er da jeg roper nåde, la meg få litt fred her

Og så blir jeg sur og grinete

I dag

Men jeg blir blid igjen når jeg får hvilt meg litt

Også i dag

Eller i morgen 

 

ps Siden det som i går var i morgen, i dag er i dag, så er jeg blid igjen

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg