I dag tillater jeg meg å være lykkelig

 

I dag tillater jeg meg å være lykkelig

Høres det rart ut

At jeg må tillate det liksom

Det vi føler inni oss, skapes av egne tanker

Livet er ikke bare enkelt

Vi får ting vi må igjennom som slett ikke smaker gidt

Da kommer det dager som kan være veldig vanskelige

Man har nok med å holde hodet over vannet

Få i seg mat, gjøre det beste utav det

Vente på at solen skal trenge igjennom de grå skyene

 

 

Jeg har ikke noe blogg der jeg utbroderer alt som skjer meg

Likevel vil tekstene mine reflektere hvordan jeg har det

Mens andre ganger skriver jeg ut hva andre føler

Det spiller ingen rolle hvem det er sitt

Men når vi leser om andre og det treffer oss selv, forløser vi selv også

Det gir oss styrke i det vi står i

Det er det jeg ofte får tilbakemelding om

Blant annet på innlegget under, som jeg ikke trodde noen ville like

http://lillasjel.blogg.no/1526979043_alt_er_som_det_skal_vre_lille_venn.html

Det er en del av drivkraften min med det å skrive de ordene som kommer

Om det er mitt eller ditt, ja det spiller ingen rolle

 

 

I dag sier jeg til hodet mitt

Jeg tillater meg å ha en lykkelig dag

Å si slike ord, gjør nemlig noe med en

Det får en til å reflektere over det som er fint, akkurat i dag

Det hjelper en med å ha fokus på det som er bra, istedenfor det som er vondt

Noen ganger er man avhengig av sånne pustepauser

For egen del så er det en nydelig dag

Sjøen og fjellene foran meg bader i sol

Den hvite pusen min som er blitt enebarn kryper inn i skyggen og dovent ligger den der og vasker seg

Fuglene synger rundt meg de vakreste triller

Alle slags sjøfugl er travelt opptatt der de hekker i våtmarksområdet nedenfor meg

Bøkene mine ligger på bordet og venter

Og ordene flyter lett i dag, de bare strømmer på

Store sommerfugler flagrer i magen når jeg vet at snart går startskuddet for sommerens begivenheter

Find  opplevelser er I vente

Jeg føler meg takknemlig og privilegert

Derfor velger jeg å ha en lykkelig dag

i dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg