Det er du selv som har ansvaret

Det er du selv som har ansvaret

Du har ansvaret for egne grenser.

Hvis man hele tiden strekker seg for langt, ja da faller man utfor kanten.

Særlig viktig er de grensene når man har begrensninger.

Alle som følger meg vet at jeg har noen av de.

Jeg har hatt lite krefter i kroppen så jeg har måtte porsjonere ut etter dagsformen.

Det er på vei til å bli bedre heldigvis.

Men så fikk jeg en ny utfordring som forhåpentligvis er forbigående.

Komplikasjoner etter å ha trekt en visdomsjeksel.

Det har ført til, til nå 2,5 uke med smerter, dag og natt.

Dårlig søvn, smerter og smertestillende røyner på en fra før litt medtatt kropp.

Heldigvis var jeg litt bedre før det satte i gang.

Det legger seg til rette sånn for meg, heldigvis.

Jeg har nå fått pencillin men etter to døgn er det enda ikke bra.

Jeg må derfor sette grenser for jeg må hvile mye.

Det innebærer at man kanskje må si nei til noen.

Heldigvis bor jeg sammen med noen som er flink til å hjelpe meg.

 

Men det er mitt ansvar å passe på meg selv.

Hvis jeg strekker meg for langt, er det ingen som tjener på det.

Jeg har blant annet skrevet lite blogg i det siste.

Ja, jeg har postet en hver dag, men flere av de har vært gamle som er omskrevet, med nye bilder.

Jeg stoler på at de ordene som skal ut til enhver tid, kommer ut.

Jeg kunne også latt være å publisere noen dager.

Men jeg er så glad i den bloggen at det er noe jeg prioriterer.

Det krever ikke så mye energi og det gir meg glede.

 

Slik må også du tenke over din livssituasjon.

Har du grenser du må sette?

Strekker du deg lenger enn det som sunt er?

Hva kan du prioritere og hva må vente?

Helgevasken her i huset skulle vært tatt for to uker siden.

Den får vente til jeg orker å vaske.

Litt skitne gulv klarer jeg fint å leve med.

Jeg har priortert å få i meg mat, sunn mat.

Det krever også sitt når det er vondt i munnen og trekker energi.

Men man må gå for det som er viktigst og se at verden ikke rakner fordi om vi ikke for gjort alt vi ville.

For ikke å snakke om det vi tror at vi må, som vi slett ikke må.

Kanskje noen blir sur på oss, da får de bli det.

Og jeg sier ikke at alt er enkelt, slett ikke.

Men begynn i det små med å sette deg små mål.

Tenk at det gagner alle at du har det bra

Det er vel en fin tanke.

I dag

 

6 kommentarer
    1. Huff så leit med smerter i så lang tid. Jeg håper virkelig at penicillinen hjelper <3 For sånt er ikke godt å gå med for lenge.
      Husarbeid kan vente, det stikker ikke av, og ingen skyndter seg å gjøre det før deg 😉 Her har jeg jo også perioder hvor ting må vente. Jeg har ikke noe valg. Men så kommer en kort god periode, og jeg kan få gjort litt i alle fall.
      Når kreftene ikke strekker til, da er det som du nevner, ingen som er tjent med at man strekker seg for langt. Man går på en smell da.
      Å sette grenser er utrolig viktig.
      Jeg ønsker deg masse god bedring <3

    2. Takk 🙂 Er redd for at pencillinen ikke virker siden det ikke er blitt bra etter to døgn, men krysser fingrene. Jeg skulle jo ut å gå turer, men det har jeg måtte sette på vent for det tør jeg ikke enda 🙂 Eva:

    3. Hei! Takk for gode ord og påminnelse! Riktig god bedring! Jeg har også hatt trøbbel etter uttrekt visdomstann, det viste seg at en bit av rota lå igjen, derfor tok det lang tid, biten måtte fjernes selvfølgelig. Dr til tannlegen og sjekk om du ikke blir bedre.. Take care!

    4. Takk 🙂 har vært der to ganger og det er en bit av tanna igjen, 2 mm Utfordringen er at den ligger under beinet så da må det bores gjennom beinet. Ofte ordner kroppen opp selv, så jeg krysser fingrene. Jorunn:

    5. Tannverk og slikt er forferdelig! Jeg hadde selv noen uker med det før det endelig roa seg litt etter tre antibiotikakurer og uhorvelig mye smertestillende. God bedring til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg