Hele tiden er vi opptatt av hva alle andre gjør

 

Hele tiden er vi opptatt av hva alle andre gjør

Hva de sier og hvordan de oppfører seg, eller like gjerne hva de ikke sier og gjør

Tenk det

Hvor mye grubler du over hvorfor den personen ikke har sagt ditt eller gjort datt

Har du hørt hva hun sa eller

Vet du hva, hvorfor kunnne han ikke bare ha sagt at det var sånn og sånn

Helledussan hvor teit går det an å bli

Det måtte da vel være bedre hvis hun hadde gjort det annerledes

Helst på min måte da

Jeg vet jo best

Hvorfor er alle så teite

Kan du tenke deg hvorfor

Det kan jeg

Det er fordi de ikke er inni vårt hode, men faktisk inni sitt eget

Det ser ikke likedan ut serru i deres hode som i vårt’

Vi tenker ulikt

Hva kan vi gjøre med det da

Ingenting

Ja, har du tenkt deg inn i vedkommendes hode og skru litt kanskje

Skru på vær varsom knappen, eller velg andre ord knappen, eller nå må du skjerpe deg knappen

Du når ikke til disse knappene du

Kanskje du kunne tenkt deg å vri brytere om på stillet som heter: Tenk som meg du ,så går alt så meget bedre

 

Beklager å måtte skuffe deg, men inn i mitt hode kommer du ikke, selv om du aldri så gjerne vil

Det er mitt

Det aller dummeste er at jeg kommer ikke inn i ditt heller, det er jo nesten ikke til å holde ut

Åhh, så irriterende

Da må vi gjøre all jobben selv da

Og kun i eget hode da, noe så kjedelig

Hvis det er noe vi ikke tåler  eller liker, ja da må vi enten finne oss i det eller gjøre noe med det

Vi kan sette egne grenser

Vi kan velge bort personer, hendelser, aktiviteter

Vi kan gjøre absolutt alt vi bare vil

Vi kan skru på alle brytere vi vil ,i eget hode

Det er kun vi som sitter med nøkkelen dit

Har du gitt bort nøkkelen din til noen andre sier du

Hmmm, ja da må du hente styrke til å ta den tibake

Finner du den ikke igjen

Ja, da er første oppgaven, ut og lete, jeg kan ikke hjelpe deg med det heller

 

Hvorfor er dette så viktig

Hva bryr det oss egentlig

Jo, vi må slutte å skylde på alle andre og alt annet rundt oss

Vi må ta rattet selv og se at vi skaper vår egen hverdag

Ja, vi har kanskje fått noen store utfordringer tredd ned over skallen, som vi ikke kan gjøre så mye med

Men hvordan vi takler de urfordringene, det er opp til oss selv

Stol på intuisjonen din

Stol på hjertet ditt

Finn litt stillhet inni deg og lytt til deg selv

Det er kun du som har de rette svarene for deg selv

Beklager å måtte skuffe deg

Meg får du ikke endret

Kun deg selv

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg