Jeg har ingen unnskyldning

 

Jeg har ingen unnskyldning.

Ikke en eneste en.

Jeg kunne nok funnet på noen.

Men jeg gidder det ikke.

Jeg sier det som det er.

Og det er nettopp det at jeg gidder ikke.

Jeg surrer rundt uten å gidde gjøre noe.

Jeg har så mye jeg skulle ha gjort .

Men alt har en stor mur rundt seg.

En mur jeg kunne klatre over hvis jeg bare hadde vist litt initiativ.

Og akkurat det mangler i dag.

 

Jeg har lov å ha sånne dager.

Når man hele tiden presser seg til mye av det  man må gjøre, da er det lov å ta litt fri.

Også vi som er hjemmeværende.

Derfor har jeg en “Jeg gidder ikke” dag.

Men jeg skal sette meg og lese litt, for det gjør underverker for kropp og sjel.

Selv om det ikke er romaner i dag.

Jeg har to bøker jeg leser på dagtid akkurat nå.

“Når kroppen sier nei, prisen vi betaler for skjult stress.”

Her kan du lese litt fra den:
https://www.flux.no/shop/nar-kroppen-sier/

Boken handler om hvordan stress og traumer, gjør oss syke.

Men….. den boken er litt tøff for meg å lese, så jeg leser bare et kapittel eller to i gangen.

Den andre er Overgangsalderen, Alt du trenger å vite.

Her kan du lese litt fra den:

https://issuu.com/font_forlag/docs/leseutdrag

Heldigvis er jeg ferdig med mye når det gjelder den, tror jeg, men det er interessant.

Det er jo en periode vi damer må igjennom.

 

Jeg skal lage middag til gubben kommer hjem.

Arkivbilde.

http://lillasjel.blogg.no/1338987637_marinert_laks_med_ida.html

 

Og senere skal jeg på konsert.

Magnus Grønneberg fra CC Cowbys.

Det gleder jeg meg til.

Så kanskje skulle jeg tatt fatt på en del oppgaver, men jeg gidder rett og slett ikke.

I dag

 

6 kommentarer
    1. Slett ikke alle dager man har lyst. Da tar jeg en sånn “synessyndpåmegselvdag”. En dag er ok til å ikke orke, men er man frisk, så er det bare å fortsette i morgen. Nyt dagen med god middag og konsert og i morgen kommer det nok en bedre dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg