Akkurat nå når vi er sammen

I dag opplevde jeg å våkne, eller jeg er ikke helt våken enda heller, men i halvsøvne kom det noen ord. Jeg er glad i å ligge litt til jeg får våknet skikkelig men følte at jeg måtte opp for å se hvilke ord som kom. Jeg hørte bare disse ordene, Du må skrive noen ord til meg. Jeg så gjorde, jeg satte meg ned og skrev de ordene som kom. Hvem som ba meg om det, vet jeg ikke. De ser litt rare ut, jeg synes det, men jeg er nå en gang sånn at jeg publiserer det som kommer, i klokkeklar tro på at det er meningen at jeg skal

 

Du må skrive noen ord til meg

Noen ord i det det tar slutt, sa du

Jeg er ferdig nå så nå går jeg

Men jeg sa det går ikke an

Det går ikke an å skrive om at noe tar slutt

For dette noe er aldri bare slutten

Det er også en begynnelse

Når noe slutter, starter noe nytt

Det er aldri begynnelse og slutt

Det er en evig runddans

 

Derfor kan jeg ikke gi deg noen ord til slutt

Jo selvfølgelig kunne jeg det

Jeg kunne lirt uti meg noen fraser om alt som har vært

Takket og bukket og snakket om vår historie sammen

Men ville det vært noen vits tror du

Historien er jo der, den trenger ikke ord

Den er nå fortid

 

Fremtiden trenger heller ikke ord

Den er jo ikke kommet enda

Da har heller ikke ordene for den kommet

Så hva har vi igjen da

Hva har jeg igjen å skrive om når du ber om noen ord til slutt

Jo da har vi øyeblikket akkurat nå

Akkurat nå når vi er sammen

Når du ber meg om å skrive de siste ordene før du går

Det er et fint øyeblikk, men også vemodig

Det som har vært, kommer ikke igjen

Det som er nytt, det har ikke begynt enda

Men vi er her, akkurat nå er vi her, vi er sammen du og jeg

Vi kan fylle det samværet med kjærlighet

For kjærligheten varer evig

Kjærligheten fyller både fortiden vår og fremtiden vår

Både når noe begynner og når det tar slutt

I dag

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg