Akkurat nå føler jeg meg lykkelig, veldig lykkelig

 

Akkurat nå føler jeg meg lykkelig, veldig lykkelig

En indre ro fyller meg

En stor glede og forventning

Jeg er nesten oppe av kjelleren igjen

Sakte, men sikkert får jeg igjen mer krefter 

Jeg våkner tidligere om morgenen  

Jeg er heller ikke så treg i motorikken

Jeg greier å komme i gang med ting tidligere på dagen

Det er en fantastisk følelse  

    

Jeg har vært redd, det innrømmer jeg glatt

Jeg reduserer medisiner etter å ha brukt de i tjue år

Jeg har prøvd før og mislykkes

Jeg er redd at kroppen er så utmattet at den ikke greier å komme til krefter igjen

Men nå virker det så oppløftende

Neste uke skal jeg ta nye prøver 

Det er spennende, men jeg har stor tro på at det går bra 

Jeg snuser ut i luften og lukter vår, selv om det snør

 

Det er som om alt igjen faller på plass

Jeg mistet lenge kontakten med ordene

Jeg måtte redigere gamle innlegg

Jeg hadde ikke kontakt med noe nytt

Jeg har ikke tekstet nye bilder på lenge

Men nå er ordene tilbake

Jeg har tekstet nye fine bilder

Det er slik en lettelse

Det er nesten så jeg flyr

 

Kanskje er jeg som bjørnen

Det kan være jeg må ned i hiet mitt om vinteren

Eller at det jobbes med meg energetisk, at jeg åpner mer opp

Jeg har ikke jobbet med evnene mine så veldig mange år

Jeg har åpnet opp raskt og kroppen kan ha problemer med fysisk å henge på

Jeg har et nytt liv med oppgaver jeg elsker

Oppgaver jeg ikke har drømt om at jeg skulle gjøre

Alt er så annerledes enn det var når jeg var yngre

Jeg har en helt annen tankegang 

Endelig forstår jeg hvorfor jeg er den jeg er

Alt det rare jeg har tenkt som har vært så annerledes enn de rundt meg

Nå har jeg bruk for de tankene 

Evnen jeg har til å se sammenhenger

Motet jeg henter når jeg kaster meg uti i nye oppgaver

Jeg står sterkere og sterkere i egen kraft

Lag på lag, skrelles gamle tankemønstre bort

Jeg lar det gamle gå 

Jeg har tillit til at jeg nå får det jeg har behov for

Alt legger seg til rette

Det er vanskelig å ha tillit når det butter i mot

Samtidig forstår jeg at jeg er sterk og sta og standhaftig 

 

Solen er tilbake her jeg bor

Solen er tilbake inni meg

Heldigvis har jeg godt humør og har ikke vært deprimert

Jeg tror at meditasjon og healing er et godt verktøy for det mentale 

Nå er jeg så forventningsfull

Jeg kan senke skuldrene og slippe gleden inn for fullt

Jeg har så mange gleder i vente dette året

Mange reiser og fine opplevelser

Jeg er svært takknemlig

I dag

 

 

 

8 kommentarer
    1. Vi er sikkert litt tregere i systemene alle sammen, og blir litt daffere og mindre “givende” enten vi er SÅNN eller SÅNN… Men når våren kommer åpner vi opp litt mer alle sammen 🙂

    2. Jeg går ganske i dvale jeg også om vinteren, så kjenner meg jammen godt igjen. Men du har jo også det lille ekstra nå, som jeg ikke har, nemlig nedtrapping av medisiner. Og det synes jeg er spennende å følge med på 😀
      Jeg har selv hatt en tendens til vinterdepresjon, og denne vinteren har vært enormt tung. Men nå når solen har begynt å varme litt, så kjenner jeg at det tunge er i ferd med å slippe taket, til tross for en del sykdom som jeg er midt oppi akkurat nå. Humøret bedres, og jeg ser lysere på livet 🙂
      Jeg er spent på å høre hva prøvene vil vise hos deg 🙂

    3. Solen og ikke minst lyset gjør noe med oss, merker det utrolig godt nå når dagene har blitt så mye lysere.
      Lykke til med nedtrappingen av medisiner da. Regner med du gjør det i tett samarbeid med lege

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg