Av og til blir jeg blogg frustrert

 

Av og til blir jeg frustrert.

Jeg må innrømme det.

Det er så mange som har så innmari mye imot en blogg.

Det bunner ut i at de vet rett og slett ikke hva det er.

Veldig mange tror at alle som blogger tjener masse penger.

Vi som blogger vet jo at det er så innmari feil.

Vi blogger fordi vi liker å skrive.

Jeg har hatt lønn en gang siden jeg begynte i 2012, en gang på 5,5 år.

Da fikk jeg 3500,-

Og jeg blogger hver eneste dag, året rundt. 

I tillegg får jeg nå nye bøker, for å anmelde de, for ellers er det bare gamle bøker jeg har råd til å kjøpe.

 

Jeg skriver mye om hvordan det er å ha lavt stoffskifte.

Hvordan det er å ikke greie vanlig jobb.

Jeg skriver mye som mange kjenner seg igjen i og finner trøst i.

Men jeg får ikke dele det jeg skriver i gruppene for de som har lavt stoffskifte.

Hvorfor ikke, jo fordi noen har bestemt seg for at blogg er noe fysj og æsj.

De vil derfor ikke inn og lese det en gang.

 

Jeg kan klippe ut teksten og lime den inn.

Det vil jeg ikke.

Du spør deg kanskje hvorfor.

Blant annet fordi ordene handler om mitt liv og mine følelser.

Det er mine ord.

Jeg vil ikke at de skal vandre på Facebook og deles uten at det står at det er mine.

Da minskes de i verdi for meg.

I tillegg er det det estetiske, med fargene og bildene.

Jeg legger gjerne med linker til andre ting som kan være fint å lese.

Hva er annerledes med å lese en blogg enn det å bla i en avis eller ukeblad.

Det finnes de som klager så innmari når de ser en blogglink mens de i neste omgang klikker seg inn på dumme undersøkelser der de godtar at disse selger alle opplysninger på siden deres, tom vennelister.

Ja, for det er Ok visstnok.

Nei, jeg forstår det ikke.

 

Nå fikk jeg beskjed om st bokblogger ikke var ønsket i en bokgruppe.

Hæ?

En gruppe for de som liker å lese men igjen, da må det klippes Og limes

Hvorfor i all verden, skal jeg gjøre det.

Har jeg månedens bokblogg med 4-8 bøker, skal jeg da klippe ut og lime inn i kommentarfeltet.

En av grunnene til at de ikke ønsker bokblogger er at  mange av oss, får nå bøker gratis for å anmelde dem.

Istedet for å glede seg over å lese disse forhåndsomtalene så irriterer de seg over av vi får dem gratis.

De tror også at vi ikke er ærlige, at vi roser bøker vi ikke liker, for å få dem gratis.

Avisene får også bøker og anmelder de.

Ofte gjenspeiler disse anmeldelsene at de ikke har lest dem, men disse anmeldelsene er visst Ok.

Selv om avisene får betalt i form av de som abbonerer, men ikke bloggerne. 

Det er ikke aktuelt for meg, bare å skrive en tittel og lime inn et bilde av boken.

Kanskje vil jeg ha med andre bøker vedkommende har skrevet.

Slik som når jeg blogget Svarthuset, hadde jeg med bilder fra havsulejakten og klipp fra Hebridene.

Når jeg skrev om Barna på toget, hadde jeg med autentiske bilder.

Jeg vil ha mer enn kun god bok, dårlig bok. 

 

Og det aller dummeste er at de som ikke liker blogg, kan bare scrolle videre.

De er da ikke tvungent til å lese.

Men Istedet må de irritere seg og klage.

Og de klager så mye at til slutt blir det forbud.

Det er et tap for alle som liker å lese, men det spiller visst ingen rolle. 

Men jeg blogger jo videre.

Det er jo ikke på grunn av disse gruppene jeg skriver.

Jeg skriver fordi det gir meg glede. 

Og heldigvis har jeg mange som liker det jeg gjør. 

Jeg setter pris på hver en tilbakemelding og hver en som leser. 

Selv om jeg ikke får betalt.

Takk for at jeg fikk skrive ut litt frustrasjon.

I dag 

 

6 kommentarer
    1. Det er så mye rart folk synser om og har et forvrengt og helt galt syn på,blogging er nok en av dem. Hvorfor skal det være galt å tjene penger på å blogge?
      Stå på!

    2. Ja, det er bare for dumt 🙂 Det er så mange dom ikke forstår hva en blogg er. De dømmer det nord og ned og i neste omgang deler de blogger på fb og forstår ikke st det er en blogg de deler. Om noen År vil man le av at man ikke fikk lov å dele blogger. I et land med ytringsfrihet. Er det reklame de er redd for, bør de ikke åpne Facebook. 🙂 . frodith:

    3. Har forståelse at man ikke skal dele i frivillige grupper, hvis det er for å tjene penger, men poenget er at når man har kun et par hundre lesere, tjener man ikke penger. 🙂 Det er bare fordi man liker å gjøre det litt annerledes, ikke bare et par linjer i kommentarfeltet. 🙂 Anne:

    4. Jeg er helt enig med deg. Selv bloger jeg om mangt og mye, og ganske ofte deler jeg derfor link til en sak når jeg kommenterer det samme temaet på Face, enten det dreier seg om bøker eller f.eks politikk. Hvis man da gidder å følge linken vil man få en mye grundigere innsikt i hva jeg tenker, enn om jeg bare skulle skrevet to linjer i kommentarfeltet. Jeg har verken tid eller lyst til å kopiere blogginnlegget hver gang, i tillegg ville det jo gjøre kommentaren milevis lang, samt fjerne evt bilder jeg har brukt for å illustrere eller utfylle meningen min. Og de som ikke egentlig er interessert i å vite hva jeg tenker om saken,- eller boken – kan jo bare la vær å klikke…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg