Travle collegedager

Det er travle dager for en sprituell collegestudent.

Men det er herlige dager.

Jeg føler en helt annen ro enn jeg har følt før.

Det er tydelig at mye har skjedd med meg.

De som har sett meg alle tre gangene jeg har vært her, ser at jeg har en helt annen selvtillit.

Det er ikke så farlig lenger om jeg får til eller ikke.

Men jeg er veldig fornøyd med dagen i dag.

 

Her er Clock cottage hvor jeg bor, eller rettere sagt clocken er på andre siden, Britain house heter inngangen inn på venstresiden her.

Clock cottage er på fremsiden.

I dag hadde jeg en privat reading med en av lærerne.

Det var en fin start på dagen.

Yennie så det jeg selv føler at jeg har utviklet meg mye de tre siste årene og spesielt siste halvåret.

Hun så jo selvsagt hvor sensitiv jeg er og at det har til dels vært en plage for meg gjennom årenes løp.

Og at det er bedre nå når jeg forstår det bedre og kan hanskes med det litt lettere.

Men som hun sa så har jeg enda tendensen til å ting veldig personlig og gjerne ønske å gjøre alt riktig til enhver tid.

For så å bli skuffet når jeg ikke får det til.

Vi fortsetter med å øve på readinger.

Øvelsen jeg hadde der jeg gav en fargeenergi til over 600 på Lillasjel, har gjort underverker.

Jeg er ikke så nervøs for readinger lengre. 

Vi skulle se en farge hos vår partner og si hva vi føler med den fargen

Etter det skulle vi bytte samarbeidspartner og gi en vanlig reading.

Det er så intenst og skjer så mye at det går i surr og allerede nå har jeg vansker med å huske. 

Men lunsjen husker jeg,  for det var nydelig lammestek med rotgrønnsaker og sitronpai til dessert.

 

Men så ble jeg litt satt ut på nytt, når jeg så neste oppgave.

Vi skulle se ulike ting hos den vi jobbet sammen med.

Og det var ikke få, jeg vet ikke om jeg husker alle, men de jeg husker er

Hvilke smak er personen veldig glad i og hvilken hater den 

Det samme med lukt.

Hvordan ser det ut der denne bor.

Et objekt, ting du forbinder med denne personen.

En farge vi ser som betyr noe.

 En bevegelse vedkommende ofte gjør.

Og om vedkommende hadde helseutfordringer.

Det  var så morsomt å se hva vi fikk inn og enda morsommere nå når jeg ikke tar det så alvorlig.

Det gikk faktisk veldig fint.

Spesielt kry er jeg av fiskestangen jeg så som objekt for vedkommende fisket  ikke, men kom så plutselig på at det hang en fiskestan etter bestefaren under taket på hytta og dette var et kjært objekt. Morsomt ja. 

 

Siste økten hadde vi blomsterreading.

Jeg er ikke noe menneske som elsker blomster, jo de er fine å se på ute, men jeg fyller ikke opp huset med de.

Men reading ved hjelp av blomster er rett og slett forbløffende morsomt.

Den du skal lese, plukker en blomst fra et variert utvalg, holder den litt og så tar du over den.

Ved å studere blomsten, alle aspekter ved den, både farge, fasong, blader, stilk, osv, forklarer du hvordan personen er ved å si hva du assosierer med blomsten.

Det er helt merkelig og innmari spennende.

Jeg valgte er rosa rose og ved hjelp fra den klarte min partner å se hvordan jeg er nå og har vært og hva som betyr mye for meg.

Rett og slett forbløffende. 

Da smakte det godt med scampi til middag og valnøttkake til dessert.  

Og dagen var enda ikke over.

Om kvelden var det gudstjeneste.

En spirituell gudstjeneste er noe helt annet enn hva vi vanligvis forbinder med det.

Man spiller fine sanger, som Amazing grace, sound of silence og Hallelujah.

Gjerne litt rocka versjoner.

Det holdes tale. Temaet var i dag dette med hvordan vi ofte danner oss en oppfatning av personer og situasjoner ut fra eget perspektiv, men som kanskje ikke stemmer med virkeligheten. Hvor heldig vi er som får våkne opp hver dag og se både soloppgang og solnedgang og la oss forbløffe over hvor vakkert det er. Og hvor spesiell hvert enkelt menneske er fordi det er bare en av hver av oss i hele verden og at vi må se det vakre i både oss selv og andre. 

Etter talen jobber to av lærerne og tar ned beskjeder fra noen som har gått bort som har pårørende til stede. De gjør det på en veldig munter og fin måte. 

Gudstenesten åpnes og lukkes med en bønn om det beste for hele menneskeheten og en takk for det vi har og for kontakten med åndeverden. Veldig fin og rørende seremoni, der det er masse kjærlighet og ingen fordømmelse eller dommedagspreken. 

Og etterpå åpnet baren men da gikk fruen på rommet sitt. Kanskje i morgen.

Men ikke

I dag 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg