Dyrebare øyeblikk

 

Noen øyeblikk er så dyrebare

De er som små skatter man må gjemme i hjertet

En frihetsfølelse

En følelse av stor lykke

Jeg sitter ute i solen

Boken er åpnet

Den gir meg de herligste historier

Jeg flyter inn i den

Forsvinner fra alt rundt meg

Men sjelen min hører suset fra trærne

Den vekker meg opp til virkeligheten

Tar meg tilbake fra attenhundretallets historie til nåtiden

Jeg sitter der midt i det grønne

En bekk sildrer og renner

Vannet er på sin egen lille reise ut mot havet

Jeg er full av herlig forventning

For også jeg skal ut på en reise på havet

Men mens jeg venter på den, sitter jeg her

Midt i det grønne, blant blomstene sitter jeg

Med boken min

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg