Trim hjernen

 

I det jeg skulle finne noen linker på youtube, dukket det opp

https://healdove.com/mental-health/Brain-Training-Improve-Your-Neuroplasticity-with-10-Easy-Tips

Jeg ble da veldig nysgjerrig og litt hektet.

Det å trene hjernen vår er veldig viktig.

Hva gjør vi i hverdagen for å trene hjernen skal tro.

Jo, jeg spiller pc-spill. Det er ypperlig mat for hjernen.

Jeg lærer noe nytt hele tiden, jeg må reagere raskt, jeg må observere, planlegge,ressonere meg frem til løsninger, reagere hurtig.

Jeg leser bøker, noe som er fantastisk mat for hjernen.

Man forer den med informasjon, samt visualiserer.

Når jeg skal handle til helgen, bruker jeg sjelden huskelapp.

Jeg prøver å huske hva jeg skal ha.

Jeg glemmer noe ja, innimellom, men det gjør jeg også med huskelapp.

Jeg regner i hodet, ypperlig hjernetrim.

Den yngre generasjone regner ikke i hodet lenger.

Nå husker vi lite telefonnummer også, slik vi gjorde før.

Sosial omgang er superviktig.

Det er veldig stimulerende for hjernen å være sammen med andre mennesker.

Å kommunisere og sosialisere.

Det viser seg også at de som er mye alene, er mer syk, så det er viktig å være sosial.

 

Likevel svekkes hjernen min.

Jeg blir eldre og jeg har lavt stoffskifte, begge deler svekker hukommelse og konsentrasjon.

Men jeg gjør så godt jeg kan

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg