Min lidenskap

 

Jeg har en lidenskap jeg gjerne snakker om

Ja, om og om igjen

Denne lidenskapen er for meg små skatter

Mer som glitrende diamanter 

Men for meg er de mer spennende enn som så

Hva snakker jeg om

Jo, de som kjenner meg vet det

Det er selvfølgelig bøker

BØKER

Disse har vært med på ferie og ble med hjem ulest.

 

Bøker utfordrer alle mine sanser

Jeg elsker bokhandler og kiosker 

Bokhyllene er som magneter

De roper på meg

Jeg innrømmer gjerne at omslagene frister meg

Ja nå leser jeg krim også og omslagene der er ikke bestandig så vakre

Jeg kunne lånt gratis på biblioteket eller lånt e-bøker, men det blir ikke det samme

De må liksom være mine

Og helst ganske nye

Jeg er ikke så glad i gamle bøker

Men jeg har en del forfattere jeg leser alle av og da er det unntak for alder

Noen bøker samler jeg på, men jeg gir også mange bort etter at jeg har lest dem

 

Og enda er det visst fullt i pocketbokhylla. Det var jo salg overalt før ferien. Jeg greier ikke å gå forbi bøker som koster 50-70 kroner

 

De beste feriene er leseferier

Heldigvis er gubben og jeg enig

Beste feriene er å ligge på en solseng eller sitte på en balkong og lese

Å åpne en ny bok er så spennende

Man aner ikke hvilket eventyr man skal ut på

Noen ganger blir man helt oppslukt 

Alt rundt deg forsvinner

Å lese er veldig bra for hjernen for man visualiserer det man leser

Man omformer ord til bilder

Jeg har måtte ta i bruk hylla under også.

 

Denne ferien derimot har jeg ikke lest en bok

Jeg begynte på en bok før jeg dro

Jeg skal lese den ferdig i dag

Det er en god bok

Jeg synes derfor litt synd i den

Det er ikke rettferdig at den har fått så lite oppmerksomhet

Det er en typisk herlig feriebok

Nå skal den leses ferdig

I dag

Og tror du ikke at jeg har en liten hemmelig plass der det også har kommet noen.

Når sypressene hvisker er den jeg leser nå.

Fin bok fra Hellas

 

Har du en sånn lidenskap?

4 kommentarer
    1. Å ja….lett å bli oppslukt av en god bok. Jeg har ikke så mange bøker nå, men når jeg finner en god bok da leser jeg den fra perm til perm i løpet av kort tid, for jeg må jo vite hvordan det går!! 😀

    2. Ja, jeg elsker også å lese bøker, men da trenger jeg å være i rett modus til det….
      Det blir mest lesing når jeg reiser noe sted , og ofte leser jeg bøker som noen av søstrene mine har lest før. Vi liker ofte de samme….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg