Spår jeg fremtiden

 

I et annet innlegg snakker jeg om å ta ned det som ikke er ens eget

At man får andres tanker og opplevelser inn

http://lillasjel.blogg.no/1462782693_09052016.html

Legen min fortalte at nå ser forskerne mer og mer at noen tar inn ting før de skjer

Man plukker det ned fra den kollektive bevisstheten

Det er jo noe vi har visst hele tiden

Likevel er det mange som ikke tror på det

Fint at forskerne tar det på alvor

 

Jeg har bedt om ikke å få den biten der

Som jeg sa til legen så kan jeg ikke tillate det

Jeg har nok tanker å stri med fra før i mitt travle hode

Jeg kan ikke ta ned ting som tilhører fremtiden

Ikke tror jeg det er riktig heller

Jeg tror ikke det er noe vi skal gjøre

 

Flere har i det siste spurt meg om nettopp dette

Kan jeg se ting som kommer til skje i deres fremtid

Kan jeg råde dem til hva de skal gjøre

Jeg sier at nei jeg vil ikke svare på ja og nei spørsmål om fremtiden

Skal jeg flytte, får jeg ny jobb, kommer jeg inn på skole

I det jeg i så fall svarer ja eller nei, er jeg med på å forme dem

Det skal jeg ikke

De skal selv finne veien sin fremover

Hva hvis man går til en klarsynt og denne tar feil

Hva skjer i hodet ditt hvis du får et nei, det kommer ikke til å skje

Da vil du gi opp drømmen din

Hva hvis du får et ja, men så stemmer det ikke

Du vil bli veldig skuffet og ikke forstå noe som helst

Du kan få et ja, gå for det og så miste en omvei du skulle ha

Du kommer frem for tidlig

Så nei, jeg ser ikke fremtiden

Jeg vil ikke ha de bildene ned i min kropp

Jeg kan ikke sitte og være redd for hva som kan skje

Jeg vil  ikke være den som tar føringen over andres liv

De skal finne sin vei, følge sitt hjerte

 

Det jeg derimot kan gjøre er å samtale om nåtiden

Er det noe i fortiden som stopper en for videre utvikling

Er det noe man er redd for

Stille spørsmål

Være en man kaster ball sammen med

Se på hvor man står fast

Hva er ens sterke sider

Hvilke drømmer har en

Hva kan man gjøre for å komme dit man vil

Hva er det man ønsker

Hva er det man vil bli kvitt

Hvor går veien hen

Men det er ikke jeg som skal gi svarene

I dag

 

8 kommentarer
    1. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Ja, de useriøse finnes vel i alle bransjer enten det er malere eller healere eller snekkere, og de som tar kontakt har jo ansvar for seg selv å passe på at de går til noen som er seriøs, og det er jo mange som ser ting, men jeg vil bare ikke. For meg blir det feil og da får jeg overlate den biten til de som føler det er riktig.

    2. Jeg er så inderlig enig med deg her, for det blir nettopp slik – at vi fort kan la oss forme av det den klarsynte har sagt. Jeg tror framtida også kan endre seg ut fra valg vi tar. Derfor blir det feil å “spå” om framtida! 🙂 Da jeg gikk på skole og lærte meg teknkker innenfor Reading, så læreren at vi kunne si at det muligens handlet om framtid, men at vi måtte være ytterst forsiktige. Jeg har “sett”en del detaljer rundt plassen jeg skal flytte til nå, men jeg trodde det var noe jeg skulle kjøpe (Fordi dette var mens jeg planla å kjøpe) og jeg undret meg fælt…….

    3. Flott skrevet Mariann! <3
      Og helt herlig å lese at du har en lege som er åpen for å prate om dette! Ingen av de legene jeg noensinne har pratet med kunne komme på å si noe sånt... (jeg tørr ikke si mye om dette til leger, de gangene jeg har "dryppet" litt, har jeg blitt sendt til psykolog..)
      Og at forskere også er åpne for å finne ut mer om dette, OG at det ikke minst kommer ut til folkemengde, synes jeg er helt FANTASTIKS!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg