Lille venn, ikke fordøm det du føler

Jeg er et menneske med mange følelser og de følelsene bruker jeg for å skrive. Når jeg er glad, skriver jeg om gleden, når jeg er nede, skriver jeg om det. I går hadde jeg et innlegg om såre følelser og etter det, kom disse ordene til meg:

http://lillasjel.blogg.no/1460547468_13042016.html

Lille venn

Ikke fordøm det du føler

Følelsene dine er for viktige til det

Ikke vær redd de heller

Ja, vi skjønner de er litt ubehagelig

Men det tåler du

 

Av og til må man litt ned, for å komme opp

Det er som en forløsning

Har man badet, må vannet ut igjen fra badekaret

Man kan ikke bare fylle på nytt hele tiden

Det gamle vannet må ut før man kan tappe i nytt

 

På samme måte vil kroppen din renske opp også

Forløse følelser du har båret på en stund

De som holder deg tilbake

Engstelse, frykt, sinne, irritasjon

Du kan ikke ha alt på lager

Du må forløse de innimellom for å vokse videre

For å få nytt vann

 

Så vær ikke så fortvilt, lille venn

Du vet det går over

Det er en nytte i det som du ikke ser mens det står på

Tårene dine renser kroppen din

De løser opp følelsesmessige blokkeringer du har båret på

De viser og at du har empati

Du vil så gjerne det beste for alle

Derfor blir du skuffet når du det ikke får til

Husk også at andre går sin vei

At du noen ganger er der for at andre også skal få sin lærdom

Dette har dere avtalt før dere møttes

Dere hjelper hverandre frem

 

Tvilen du får på deg selv mens det står på, utvikler deg

Du ser  at nye svar gror frem

Ny tillitt og nye sannheter

Det er en del av din utvikling

Summen av disse opplevelsense gjør deg sterkere

Det gir deg mer innsikt i deg selv

Så gi deg selv glede og ros istedetfor pisk

Ikke endre deg selv for andres skyld

Det kommer ikke noe godt utav det

Andre må tåle den du er, på godt og vondt

Du må og tåle den du er

Din personlighet gjør deg til den du er

Syng deg nå en stille sang om kjærlighet

Ta vare på deg selv

I dag

 

10 kommentarer

Siste innlegg