Hva har man lov å si til andre mennesker

 

Du sier:

Jeg har så dårlig selvtillit

Jeg synes at jeg ikke duger til noe

Alt er galt med meg

Jeg kan ikke brukes til noe

Jeg er misfornøyd med hvordan jeg ser ut

Ikke er jeg pen og ikke er jeg tynn nok

Det er bare feil med meg

 

Jeg sier:

Sier du sånne ting til dine venner om dem?

Du sier:

Nei, selvfølgelig ikke, bare til meg selv, det er jo jeg som er teit

Jeg sier:

Synes du det er ok å si sånne ting til andre mennesker

Du sier:

Nei, er du gal, man kan ikke si sånt til noen

Jeg er flink til å oppmuntre andre og gi dem komplimenter og ros.

Jeg sier:

Hvorfor gjør du det?

Du sier:

Jo, fordi de har behov for å høre at de er gode nok og at jeg er glad i dem.

 

Jeg sier:

Hvis du ikke skal si sånne ting til andre mennesker, hvorfor kan du da si dem til deg selv?

Er ikke også du et menneske?

 

20 kommentarer

Siste innlegg