Hva Canal Digital og Telenor gjør med mitt høysensitive hode

Canal Digital og Telenor krangler om pris.

1 million nordmenn har mistet mange tv-kanaler.

Og som den gjennomsnittsnordmann de fleste av oss er, så er man frustrert.

Man mister jo favorittkanalene sine.

For meg er det Masterchef.

Har du hørt sånt tull.

For en bagatell vi er opprørt over.

Tv- kanaler

 

Likevel vil jeg bruke akkurat denne settingen til å forklare hvordan et høysensitivt hode reagerer.

Jeg bor sammen med et ganske så rolig og sindig menneske.

Han ser opp og registrerer at kanalene blir borte og så fortsetter han med kryssordet sitt.

Men i mitt hode er det ikke sånn.

Jeg har tusenvis av tanker.

Jeg får ikke sett Masterchef, kakekrigen, Discoverykanalene, hvor kan jeg finne dem, vil de komme på apple-tv-en min, jeg må inn på internett og søke, stakkars de som jobber der, skal jeg ringe dem, nei, det er nok så mange som ringer og de vet sikkert ikke noe, tenk å sitte der hele dagen og være bekymret for om  du mister jobben og få masse sinte telefoner, de får sikkert kjeft hele dagen, de vet sikkert ikke hvordan det går, sjefene gir dem sikkert dårlig informasjon, skal tro alt folk lirer ut av seg når de ringer inn, de klager sikkert på alt mulig, ikke er det vits i å ringe heller for jeg får nok ikke svar likevel, kanskje blir  de enige til i morgen, jeg skjønner at folk blir frustrert, men tross alt har vi det godt her i landet, når tv-kanaler er en stor greie liksom.

Skjønner dere poenget.

Sånn er det i mitt hode.

Og disse tankene er bare en brøkdel.

Og hadde de kommet og så blitt borte, da hadde det vært greit, men de kommer igjen og igjen.

De går i loop.

Hele døgnet.

Jeg våkner midt på natten og da er de der da også.

Kan dere tenke dere hvor stresset kroppen blir når den tenker så mye.

Og hva gjør det med kroppen.

Jo, immunforsvaret blir svekket fordi kroppen går på høygir hele tiden.

Jeg lurer på hvor mange av de som har lavt stoffskifte og andre autoimmune sykdommer som er høysensitive mennesker.

Så hva gjør jeg.

 

Jeg setter meg ned i healingstolen min.

Jeg konsentrerer meg om høyre hjernehalvdel for den er ikke så analyserende.

Sakte, men sikkert tar jeg tak i tankene når de kommer.

Jeg legger de på et samlebånd og sender de i et knuseverk.

Der blir de til sand og blir ført ut i vannet til rensing og blir borte.

Jeg konsentrerer meg om pusten min.

Sakte roer jeg ned hodet.

Tankene blir færre og de kommer ikke så fort.

De bombarderer meg ikke lengre, men noen er igjen.

Jeg puster rolig, konsentrerer meg om å slappe av.

En etter en blir tankene sendt bort.

Jeg har ikke bruk for dem.

Dette er ikke noe som jeg skal fikse.

Jeg skal bare vente og se hva som skjer.

Det er ikke noe jeg må bombardere hodet mitt med.

Jeg kjenner jeg får ro  i hele kroppen.

Så kan jeg sette meg ned og skrive dem ut.

Roen er tilbake.

Canal Digital og Telenor får ordne opp uten min innblanding.

Det ordner seg nok.

I dag

 

#høysensitiv

12 kommentarer
    1. Ja da, de ordner det nok på et vis uten våre innblanding.Man kan jo se det som en mulighet til å utforske andre ting enn tv, eller se kanaler man ikke har studert før, eller gå ut! Tv er jo ikke alt vi har, heldigvis. Men ja, det er noe jeg savner også!!!!

    2. Som den store tv-slaven jeg dessverre er syntes jeg dette var helt uholdbart, før skjermen ble svart på alle favorittkanalene. Nå som det har skjedd har jeg funnet andre ting å se på :o))
      På det mer seriøse plan, hvis de ikke får tilbake kanalene igjen så får de jo litt av en jobb. For det er mange av oss som ikke vil betale for noe vi ikke får, og vil kreve penger tilbake!!

    3. Kan kjenne igjen en del av tanken ja. Lurt å prøve å sende noe til sortering, og la Tv selskap krige for seg… ikke noe vi aktiv kan gjøre. Håper du får sett Masterchef og annet snart 🙂 Klem 🙂

    4. Vera Lynn: Ja, det er nå en gang blitt sånn at vi liker å la oss underholde, et paradoks til andre steder i verden. Og ja, de blir nok enige, men det som skjer er at folk gjør som meg, kjøper dplay og ser via nettet og dplay kommer snart på apple-tv også, så det kan være at det er dit de vil ha oss. Det er vel den veien det går at vi ser programmene når vi ønsker istedetfor å følge et program. Og da trenger vi ikke å betale for en hel rekke program vi ikke ser på.

    5. frodith: Ja, det er slitsomt med et sånt hode. Det tapper en for energi. Derfor glad jeg har funnet ut hvordan jeg kan roe ned og i går var jeg kjempeflink. 🙂 Cirka en av fem er høysensitive så det er ganske mange av oss. Det er jo ingen sykdom, men en mennesketype. Så vi er to på hver vår ende av skalaen i samme hus 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg