Lag deg en liten boble

Av og til blir man sliten

Noen ganger kjempesliten

Andre ganger er man bekymret

Ja, det er ofte man kan tenke seg å rømme litt unna

Få hverdagen til å forsvinne litt

Det har man faktisk mulighet til

Det er til og med gratis

Det er også bestandig tilgjengelig

Men det krever litt øvelse

For noen er det lettere enn andre

 

Det skjer i ditt eget hode

Du setter deg ned i en god stol

Du lukker øynene

Sett gjerne på fin musikk hvis du ønsker det

Stillheten er imidlertid veldig fin for kroppen

Så ser du for deg at du har en stor boble rundt deg

Akkurat stor nok til å romme deg

Men den er for liten til at andre får plass

 

Så fyller du inn i den boblen det du ønsker deg

Vakre bilder du danner inne i hodet ditt

Ferie, natur, mennesker du er glad i, opplevelser du har hatt

Det er ubegrensede muligheter

Kun opp til deg selv og ditt hode

Ingen andre kan påvirke deg

Du kan få være helt i fred

Gi deg selv de minuttene du føler er nødvendig

Eller de minuttene du har tid til hvis du er opptatt med noe annet

 

Jeg lover deg at dette er godt for din kropp

Det skjer mange kjemiske prosesser i hjernen

Det å fore kroppen med det som godt er, gjør underverker

Nå er vi midt i adventstiden

De fleste hoder til damer er fyllt av hva de skal huske

Skriver du ned alt dette før du setter deg ned, får du enda bedre effekt

Da slipper du å være redd for å glemme noe

Slik forsvinner jeg inn i min lille boble

Noen minutter

I dag

12 kommentarer
    1. Herlig med en sånn “boble”! Jeg har en bok der jeg samler bilder, historier, dikt og annet som er min boble i blant. Når jeg setter meg med den, slapper jeg så godt av og nyter øyeblikket. Så er man klar til en ny uke!!!!

    2. Deilig! Jeg har mitt indre rom. Med en rød sofa i plysj, gule puter og utsikt mot havet. Vinduet står oftest på gløtt, sånn at jeg kjenner duften fra havet. Og der går jeg minst en gang om dagen. Utrolig effektfullt!

    3. Min matgale verden: Ja, det tror jeg på. Pus har funnet sitt indre rom der hun vaser rundt med en stor krave på seg. Det er midt oppå tastaturet mitt så hun innfører mange nye funksjoner 😀

    4. Høres ut til å være et etterlengtet avbrekk, som jeg burde ta meg tid til. For tid har jeg til alt jeg vil. Men det var det å gjøre det da…synes ofte det er et stykke mellom tanker og utførelse…
      Sangen Himmel på jord er en av mine favoritter, og denne versjonen har jeg ikke hørt før. Husker Trond Granlund fra ungdomstiden – hadde helt “glemt” ham som artist, men jeg liker godt stemmen hans 🙂 Tusen takk for at du minnet meg på ham igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg