Jeg har et ønske

Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede      
De står og skinner for seg selv og oss som er tilstede
Så tenner vi to lys i kveld, to lys for håp og glede

Inger Hagerup

 

Andre søndag i advent

De fleste er opptatt av å tenne lys

Det er jeg også

Jeg vil også tenne lys

Jeg er ikke så opptatt av stearinlysene

Jeg er ikke så opptatt av staker og stjerner

Jeg vil tenne menneskelysene

Det vil jeg hver dag

Hele året

 

Jeg ønsker meg at vi alle tenner lys

Hver dag vi bare greier det

La oss tenne lys så mye vi kan

La oss tenne menneskelys

Dypt inne i hjertet vårt

Vi trenger ikke lys i staker

Vi trenger ikke fyrstikker

Vi trenger ikke lys i alle trær og busker og på alle balkonger

Jo, det er fint når det er mørkt og klart vi kan gjøre det

Men mange har det så mørkt inni seg hele tiden

Vi trenger å lyse opp for dem

Vi kan ikke tenne lyset for dem

Det må de gjøre selv

Men vi kan nøre oppunder flammen

For lyset i oss blir sterkere hvis vi er sammen om å verne det

Så la oss alle tenne lyset inni oss

Da vil det skinne for alle vi møter

I dag

 

20 kommentarer

Siste innlegg