Første møte med Arthur Findlay og Stansted Mountfichet

Vi kommer til skolen tidlig og får ikke sjekket inn, men været er nydelig og vi går oss en tur til Stansted Mountfichet som tettstedet heter. Nydelig plass. Det er så fint her at bare turen ned dit var nydelig. Ca et kvarter å gå men vi brukte sikkert en time.

Inngangspartiet til Stansted Hall

Her er den nye eleven, veldig spent på hva hun skal oppleve på Arthur Findlay Spiritual College.







Et imponerende skue rett og slett.


Vi rusler ned allèn på vei mot sentrum. Jeg er allerede så opphengt i fotograferingen at jeg henger etter.




Her er det Clockcottage hvor vi skulle bo, men det visste vi ikke enda når vi trasket nedover veien.



På veien så vi mange typiske engelske hus, noe som vel ikke er overaskende siden vi er i England



Det var murer rundt hele eiendommen noe som kanskje kan bety at det en gang tilhørte Standsted Hall, men nå gjetter jeg bare.

Hestene er omplasseringshester som har hatt et tøft liv før de kom hit. Den ene hadde bare ett øye.





Siste dagen tok vi turen igjen og da gikk vi innom både hestene og kirkegården. Bilder derfra kommer senere.




Vi nærmer oss sentrum










Midt i bildet bak der ligger en middelalderborg, men vi kom oss ikke opp dit denne gangen. Fint å ha det litt til gode slik at jeg har unnskyldning til å dra tilbake.

Nå nærmer vi oss sentrum. 🙂 Er det rart at det tok lang tid ?

14 kommentarer
    1. Jeg er så glad i England! Og du har så fin fasong på bildene dine!! Hvordan får du de til å se sånn ut? Jeg klarer ikke å få et bilde til å stå midt på siden engang. Hva er trikset?

    2. Flotte bilder 🙂 Nesten så jeg datt litt inn i Harry Potter verden en stund 😉
      Har veldig lyst til England – ut på landet – og se 🙂 En gang blir det nok.
      Ha en fin dag!

    3. frodith: Ja, det var like før jeg gikk inn i peisen for å se om jeg kom ut et annet sted,hehe. Du skulle sett inne der du ,helt magisk, men det var ikke lov å ta bilder, men det ligger litt på google har jeg sett så jeg vet ikke hvorfor de er så strenge. Kanskje fordi de har veldig mye fint inne der som de er redde for, det er kameraer overalt, for ting forsvant. Folk tok de med seg som souvenirer. Folk er merkelige rett og slett, tankeløst.

    4. Lengter så tilbake når jeg ser og leser her 🙂 Er som å være borte hjemmefra, men likevel et hjem det er godt å vende tilbake til 🙂

    5. Så herlige omgivelser! Det er absolutt ikke rart at dere brukte lang tid, så mye fine omgivelser og koselige hus. Tenker du fylte minnebrikken på kameraet godt opp på den tiden du var der borte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg