Hvilken dag har vi i dag

Våre dager er ikke like

Enkelte dager stråler vi

Andre dager er vi litt mer ynkelige

Det kan være fort gjort i gå i “synes synd i meg selv” fellen

Den fellen er nettopp det, en felle

Det er ikke noe som gagner oss

Jeg har hatt et døgn med feber

Musklene verker, hodet verker, sånn influensalignende

Sånn to pledd og fleecejakke, plassert ved ovnen, men fryser likevel

Men selv om det har vært vondt, har det og vært tilfredstillende

Ihvertfall nå når jeg allerede er bedre

Og kanskje nettopp derfor er jeg bedre

Jeg har ikke falt i “stakkars meg” fellen

 

For hva skulle det være synd i meg for

Ja, nå mente en venninne at jeg måtte være alvorlig syk

Jeg hadde ikke vært pålogget facebook på 13 timer

(forsøk på å være morsom)

Men dagen i dag har vært fin, veldig fin

Jeg har hatt fint besøk på tv

Dorcas Lane fra serien Lark Rise to Candleford

Kjempekoselig serie

Jeg har hatt besøk hele dagen på fanget

Av en som virkelig satte pris på at jeg satt der

Middag har jeg skrapt sammen til gubben kom hjem

Noen poteter fra i går, noen biter svineribbe i fryseren, makaroni og rødkål

 

En dag der jeg kan sette pris på alt jeg har

Og alt jeg kan gjøre

At jeg kan være i aktivitet hver dag

At jeg får sånne sykdommer som kun varer i kort tid

Og som styrker immunforsvaret mitt

For ikke å snakke om at forsvaret mitt er i orden

Det lagrer våpen og går til krig mot virusene

Er ikke jeg heldig

Jeg har varme

Jeg har pledd

Jeg har hus og noen som er glad i meg

Kunne vel ikke ha det bedre enn jeg har det

I dag

 

12 kommentarer

Siste innlegg