Vi øver og vi øver

Lever vi ikke livet vårt likedan som bølgene i havet

Av og til skyller det over oss så vi nesten ikke får puste

Andre ganger er det bare svake dønninger

For ikke å snakke om når det er stille og vakkert og vi nyter

Og sammen med våre medmennesker, danner vi verden

Likedan som vanndråpene danner havet

Tekst Lillasjel

“Tilfeldigvis” fant jeg dette klippet på youtube

Og de som kjenner meg, vet at jeg tror slett ikke at det var tilfelig

Det han snakker om har nemlig vært viktige tanker for meg de siste årene

Hvor mye av det vi gjør, er innlærte tankemønstre

Vi skaper ved hjelp av vår hjerne

 

Han snakker fort denne karen her

Jeg har måtte høre det flere ganger

Og jeg finner det utrolig interessant

Hva hvis, og legg merke til at jeg sier hvis, jeg påstår  ikke at det er sånn

Hva hvis vi ikke genetisk arver sykdommer, men det ligger i vårt ubevisste sinn

Over 90 prosent av det vi gjør er ubevisst

Innlært fra før vi var 7 år

Og for ikke å snakke om hva vi drar til oss fra mors liv

Der vi ligger og slumrer i månedsvis

 

Tankens kraft er mye viktigere enn vi i det hele tatt kan forestille oss

Vi har fnyst av det, har vi ikke

Og mange gjør det enda

De ser ikke hvordan de forgifter egen kropp med egen oppførsel

Sinne og irritasjon

Negativitet som gjennomsyrer kroppen vår

Skaper kjemiske prosesser som igjen gjør oss syke

 

For ikke snakk om stress

Han sammenligner livet vårt med det å være sjåfør

Hvordan er det vi fører bilen

Kjører vi forsvarlig og forsiktig

 

Han kommer og inn på det som gjør livet vårt godt

Nemlig kjærligheten

Det å være forelsket

Er det derfor folk bytter partnere ofte

De har behov for forelskelsen for å føle seg frisk

Det er da vi må bli forelsket i livet

Vi må finne lykken i alle de små, gode øyeblikkene

Vi må skape et godt liv for oss selv

Det er ikke bare fysisk trening som er viktig

Det mentale spenner ben under det fysiske hvis du ikke er oppmerksom

 

Og det fine med dette er, at det er bare opp til en selv

Og det er helt gratis

Det står ingen der og krever betaling for det vi steller til i vårt eget hode

Det vi jobber bevisst for å skape selv

Selvfølgelig innser jeg og at det ikke er lett

Men så snart jeg sier at det ikke er lett, så blir det vanskelig

Det er der det ligger

Det å bli bevisst på hver eneste tanke vi sllipper ut

Alle er klar over og forstår at vi blir dratt ned når vi møter de som er negativ

Men det jeg spør meg er: Når de da tror noe kan påvirke dem negativt, ja da må det og være andre veien

Det som påvirker oss positivt

Det som gjør oss glade og lette til sinns

Det er det vi hele tiden må søke

Og vi trenger ikke ut for å oppsøke det hele tiden

Vi kan gjøre det selv

Oppe i hodet vår, i hjernen, med tankene

Endelig kan jeg få bruk for alle tankene mine

Og nettopp derfor er det flere tanker å snu når man er høysensitiv

Og jeg snur og snur

Og opplever hvordan jeg får det bedre og bedre med meg selv

Det er en fantastisk følelse

Jeg skaper

I dag


 

12 kommentarer
    1. Super fin blogg med masse fine innlegg. Ha en super fin dag videre og stå på med bloggingen! Hvor finner du inspirasjon til å blogge, og hvor finner du tips til hva du skal blogge om?

    2. marthe Dybdahl: Takk for det 🙂 Jeg finner tipsene inni meg selv, de dukker opp fra hjerteteller så dukker de opp i form av innlegg jeg ser på facebook eller mennesker jeg snakker med 🙂

    3. Et nydelig innlegg. Må høre hans ord senere. Kan ikke det akkurat nå, men regner med at dine ord faktisk beskriver mye av det han sier..
      Ja vi styrer livet med tankekraft.
      Vi diskuterte det her i lunsjen i dag. Det handler om at det er grått ute… Hva kan vi gjøre med det..
      Jeg sa at jeg er lei av det grå, men leter etter lyspunktene. Når mulighetene byr seg jobber jeg kjapt med det som kan gjøres, og deretter ingenting.
      Jeg smiler mot solen, men finner frem regnjakken… Må jo ut. Det er bare ikke så kjekt.
      Alikevel, jeg må si til meg selv. Regnet er bra det, bare i litt mindre doser… Jeg er jo negativ.. Vet det godt, men jeg savner solen…
      Så tankekraften den er stor… Må favne den på en annen måte.:)

    4. Jeg jobber hardt selv for å klare å holde den positiviteten jeg vet jeg har, hele tiden. Men det er jo vanskelig når ikke alt går som man håper og tror. Men jeg har med mye øvelse klart å lære meg å glede meg over de små ting også. Og da blir de negative tankene ikke så fremtredende som de ellers fort kunne blitt.
      Du er så bevisst på dette, det er utrolig fint å lese synes jeg <3

    5. Eva: Hehe, jeg er ikke så flink som du tror 🙂 Bare ser sånn ut når jeg skriver. Jeg faller i feller hele tiden, men jeg er blitt mye flinkere. Et steg i gangen, så går det så bra og vi er mennesker, ikke roboter, så vi klarer ikke være flink hele tiden 🙂 Og den positive egenskapen du har der med å glede deg over de små ting, den er nok mer verdifull enn du egentlig kan tenke deg. Det er sånne ting kroppen koser seg med og da ordner mye mer seg også, man må bare være tålmodig og snill med seg selv og godta at man får ikke alt til hele tiden 🙂

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Tusen takk 🙂 Jeg tenker ikke så hardt på været egentlig, tar det som det kommer, koser meg inne også og så elsker jeg fargene ute. Nå er det så grønt, men klart at vi trenger varme og sol til kroppene våre. Ja og så nærmer det seg Middelhavet for meg 🙂

    7. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja, jeg hørte på radioen før i dag at de hadde aldri solgt så mange ferieturer på en gang:) Heldig er vi som har muligheten til degt:) Det gledes stort, men først er det Finnmark her til helgen 🙂

    8. Ja, tankens kraft er utrolig sterk. Jeg tror at mange sykdommer som blir oppfattet som “genetiske” kanskje handler mer om “arvelighet” i forhold til tanker og mønstre. Jeg ser også i forhold til min egen sjukehistorie. Jeg eide ikke energi(gjennom flere år) . Da jeg klarte å ta tak i livet mitt, fikk ryddet opp og endret en del på gamle mønstre, så ble helsa gradvis bedre! Så ja, vi “styrer” mer enn vi tror med tanker og mønstre. Kunsten er å bli det bevisst, og det kan være utfordrende! 🙂

    9. karidansen: Ja, det er kjempeutfordrende men samtidig så spennende å se hva en kan utrette. Da har man all styringen selv liksom og det er fint 🙂 Det jeg oppdaget i høst når jeg forsket litt på det å skape var at når jeg var nede dro jeg på meg drama, mens når jeg var oppe i energier,oppførte også alle andre seg fint:) merkelige greier 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg