Hvorfor er det sånn

Min høysensitive hjerne tenker jo mye

Stort sett hele tiden

Selv om jeg nå har blitt flinkere til å få ro

Meditasjon har vært et godt hjelpemiddel

Akkurat nå tenker jeg igjen på alle som er så ulykkelige

Og da ikke over ting som skjer dem, men over dem selv

Det er så innmari mange som føler at de ikke er bra nok

Jeg lurer på hvorfor

Hvorfor er det sånn

Hva er det med oss mennesker som gjør at vi ikke ser vår egenverd

Har vi det rett og slett for godt i dag

Var det sånn for to hundre år siden

Er det sånn i slummen i India

I land der de sliter for å få noe i magen så de overlever

Er det påvirkningen fra media

Hvorfor spør jeg

Hvorfor er det sånn

Mange av oss modnes med alderen

Vi faller mer til ro

Vi orker ikke dette jaget lenger, etter noe vi tror er det perfekte

Men slett ikke alle kommer dit

Mange søker og søker, de er bånn ulykkelige

Fordi de ikke føler seg god nok

Og det er da det blir så tullete

For hva er egentlig god nok

Hva er det vi måler oss opp mot

Det er vi selv som til syvende og sist setter standarden

Vi lager reglene i eget hode

Vi surrer oss rundt i tanker som er egenproduserte

Igjen tror jeg at høysensitive er mer utsatt enn andre

De har mer tanker og de grubler mer

De har større følelser og det blir vanskeligere å takle

Det å lese om høysensitivitet  er veldig viktig

Plutselig faller ting på plass

Man ser at man er ganske så normal

Det kan bli lettere å håndtere

La oss alle jobbe for å gi hverandre selvtillitt, være god mot hverandre

Er vi god mot andre, gjør det også godt for oss selv

La oss alle være god nok

I dag

Jeg fant denne linken til en artikkel om fordelene med å være høysensitiv. Synes den var fin, i og med at vi ofte kun ser det vanskelige med det. På bloggen min har jeg en egen kategori der jeg samler det jeg skriver om høysensitivitet.

http://www.zuna.no/2015/02/12/10-fordeler-ved-a-vaere-saerlig-sensitiv/

#høysensitiv #selvtillitt

6 kommentarer
    1. Jeg kjenner meg igjen hos deg?
      Jeg har funnet mye mere ro. Heldigvis. Det har vært mye opp og ned, men samtidig har jeg vært sterk nok til å leve oppe i alt sammen.
      Jeg forteller meg selv at vi har det bra. Det er mange som faktisk kunne tenkt seg våre bagateller bare livet deres var like rikt som vårt.
      Jeg tenker mye, men tror det er sunt.. Jeg går i fjellet når det blir for mye.
      Det hjelper meg å sortere og å tømme tingene. Renser opp i egne rekker for å si det slik.
      Idag kjenner jeg at gleden vibrerer nesten utenpå.. Solen er oppe. Det er kaldt. Kofferten er pakket, og jeg elsker det?.
      Nydelige ord som vanlig..) Nyt dagen.

    2. Tror kanskje at det ligger litt i vår natur at om vi ikke har noe å strekke oss etter faller vi sammen å blir værende i senga. Har vi mål om hele tiden å bli bedre til noe så driver det oss videre i livet og gir livet mening?

    3. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Deilig med den følelsen der, den hadde jeg i går og må prøve å skape den i dag også. I dag skal jeg ta helgevasken jeg utsatte i går, så det blir litt rent og ryddig her. Og i morgen skal jeg prøve å komme i gang med ryddingen min 🙂 God helg 🙂 Og nå kom jeg på at det er bare torsdag i dag, trodde det var fredag,hehe, da har jeg enda en dag å rydde på 🙂

    4. Senjamamma: Ja, du har sikkert rett i det, men å bli bedre er fint, å ikke være god nok som man er, er ikke noe godt. Det er vondt og gir ikke livet mening. Mange føler jo at alt er meningsløst fordi de ikke er glad i seg selv. Det er så trist.

    5. Jepp, viktig å være glad i seg selv. Vi er bra nok som vi er, men det betyr ikke at vi ikke kan utvikle oss. Man bør ha en drivkraft til å utvikle seg hele tiden, men uansett ha god selvtillit på at vi er BRA som vi er <3

    6. frodith: Ja, helt sant 🙂 Men jeg synes det er vondt at så mange lider av at de har feil oppfatning av seg selv. De føler at de ikke er flinke nok, ikke pene nok, ikke verd noe, osv. De dømmer seg selv nord og ned, og det er trist.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg