Har du tenkt på en sak

Har du tenkt over hva du bruker facebook til

Eller bloggen din eller instagram eller snap eller eller

Hvordan ser de ut i ansiktet de som leser det du skriver

I dag la jeg ut status at jeg blir bestemor igjen

Det er en gladstatus,som sikkert mange leser i glede

Av og til har jeg noen sånne småhumoristiske

Som da jeg satt og så på tv og lurte på om strømmen var gått, for det var så mørkt rundt meg

Tok du den eller

Noen lo, mens andre forstod den ikke helt

Noen ristet sikkert på hodet over hvor teit jeg er

Jeg legger ut bilder fra ferier

Det gjør jeg for å vise at jeg koser meg

Hvilke reaksjoner får man på det

Jo noen gleder seg sikkert på mine vegne

Andre blir kanskje sure og gremmes over alt jeg reker

Når det gjelder blogg, får jeg deg kanskje til å tenke litt over ting

Slik som nå

Tenker du over hvordan du setter spor etter deg

Hva vil du med ordene dine

Hvordan ønsker du at den som leser det du legger ut, skal reagere

Ser du for deg ansiktene

Der de sitter med kaffekoppen eller colaen eller ingenting, og leser dine ord

Akkurat dine ord

Smiler de, ler de, gråter de fordi de er rørt, blir de irriterte, sinte, lei seg, såret

Neste gang du publiserer noe, enten her eller der eller der eller der eller

Se for deg de som ser det du sender ut

Tenk litt over hvordan du påvirker andre

I dag

18 kommentarer
    1. Ja, vi skal tenke over hva vi skriver…. Hva legger vi ut og hvorfor gjør vi det. Gjør vi det for å klage på noe eller noen? For å såre……? Eller fordi vi har lyst til å dele noe som vi håper at andre kan dra nytte av? Eller “bare” fordi vi er glade og fornøyde og har lyst til å dele DET? Takk for nok en klok og tankevekkende tekst, og en nydelig illustrasjon. 🙂

    2. Jeg tenker mye på hva jeg legger ut.
      Det er veldig personlig, og veldig meg.
      Når jeg ikke har noe å komme med er det derfor ganske så stille.
      Jeg liker å høre at ting er bra, og jeg trives med å legge igjen kommentarer til andre.
      Jeg er ikke noe glad i den rosa røde boblen mange lever i, og kommenterer aldri på slike innlegg.
      Verdens mest fantastiske barn, mann, hus, hund, klær osv. Da kjenner jeg at jeg blir dårlig.

    3. Er viktig å tenke over hva man deler og hvordan vi reagerer på hva andre deler.
      Jeg deler bevist og ofte. Det håper jeg andre også gjør.
      Jeg synes vi skal være rause og glede oss over hva andre folk vil dele med oss. Vi trenger ikke like alt, men da kan vi bare skrolle over.
      På bloggen har jeg laget en avstand fordi der er vi stusslifamilien og den er mye som oss, men bare en del, den andre tilhører karakterene våre.
      Likes, komplimenter og gode ord både in real life og på FB er ikke noe å spare på. Del dem ut!

    4. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg liker det også, for vi skaper med det vi tenker, så de som legger ut at de har det bra, de skaper mer av det gode, selv om det ikke bestandig er riktig slik det fremstilles. Det jeg ikke liker er sjikanering av andre og regelrett syting. da mener jeg ikke de som forteller om vonde episoder men de som klager på absolutt alt og alle 🙂

    5. Jeg deler som regel inspirasjon eller positive ting. Hvis Noen får negative følelser av det kan ikke jeg ta hensyn til. Synes det er veldig interessant at folk deler både utfordringer og positive ting og alle må få skrive det de ønsker. Så lenge det ikke er trakasering da. Man må heller la Være å lese det man blir provosert av slik at vi kan bevare ytringsfriheten.
      Jeg liker det du skriver inn alle fall 🙂 Ha en fin dag 🙂

    6. Det er sjelden jeg ser for meg ansiktene, enda så visuell jeg er til vanlig…Men jeg tenker nok inni hodet et sted at jeg ønsker folk skal GLEDE seg litt når de leser det jeg skriver, at de skal kose seg litt. Men det er ikke drivkraften for å skrive selve innlegget, men en bonus om de liker det da 🙂 Jeg HÅPER at jeg setter spor på en god måte. Men jeg klarer ikke tenke MYE på hvem de der ute er MENS jeg skriver..

    7. Jeg skriver jo en del fra hjertet. Og da kan det komme mange slags reaksjoner fra de som leser. Jeg hadde nylig et par innlegg, som jeg vet nok ble litt dårlig mottatt av et par stykker. Men som en venn sa til meg, det er DIN blogg, du bruker den for deg selv og dine følelser, til å sortere tanker, osv., så du har rett til å skrive hva du enn vil i DIN blogg.
      Og der tror jeg vennen min har rett. Jeg har nemlig alt for lenge tatt hensyn til andre, og ikke til meg selv. Og det jeg skriver, mener jeg ikke noe vondt med, men kan gjerne være tankevekkende likevel 🙂
      Men ja, ord til ettertanke dette her. Helt klart 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    8. Eva: Ja, vennen din har rett. Så lenge du skriver det du tenker og tror må du få lov til det. Du kan ikke stilles til ansvar for hva andre føler så lenge du ikke angriper noen på noe som helst slags måte. 🙂 en fin kveld ønskes deg og:)

    9. Her har jeg og dumpet over en fantastisk fin blogg, en blogg som gir energi og som det er hyggelig å vende tilbake til. Håper det er greit at jeg legger deg til som følger. 🙂
      Jeg tror at hver og en av oss har stor makt med ord, og det er viktig å tenke over hva man sender ut til verden. det er helt sikkert.
      Verden trenger mer fornøyde mennesker, og at vi våger å vise det.
      Ønsker deg en fin fin søndag videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg