Helledussen sier jeg bare

Jeg sier helledussen i dag

For et ord

Bruker du dette ordet noen ganger


helledussen interj. (av eldre helledud, trolig barnespråk av Herre Gud eller hellige Gud)særlig brukt når en står overfor noe lite og hjelpeløst:
h-, noe så nusselig!

 

Det gjør jeg

Når noe er innmari søtt eller koselig

Eller jeg er bare sinnsykt henrykt

Det er jeg i dag

 

Helledussen

For det første har jeg nå solen tilbake

Den har vært her en måned nå

Den skinner i mange timer allerede

Strålende blå himmel

Snøen holder på å forsvinne helt

 

Jeg var ute en tur og plukket klesklyper

Du bruker kanskje ikke å plukke klesklyper du

Det gjør jeg

Jeg henger nemlig klær ute hele året, uansett vær…….nesten

Når snøen forsvinner må jeg ut og plukke opp de som har blåst ned

 

Jeg er veldig varm av meg

Jeg går derfor nesten bestandig barføtt

Jeg trippet derfor så fint rundt på den snøfrie plenen min

Og plukket klesklyper

Åh, helledussen, det var så herlig

Jeg kjente sola varme

Jeg kjente gresset under tærna

Jeg lo av fryd

Som en liten unge på julaften

 

Jeg simpelthen elsker våren

Jeg kryper ut av hiet mitt akkurat som bjørnen

Jeg kjenner hvordan kroppen våkner opp igjen av dvalen

Det er så sinnsykt nydelig

Jeg er så glad det skal så lite til for å begeistre meg

Små øyeblikk i løpet av en dag der jeg sukker av henrykkelse

Helledussen

I dag

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg