JEG TAR FACEBOOK PÅ ORDET

Facebook spør hele tiden hva jeg tenker på

Hvis jeg skulle skrive alt jeg tenker på, ville jeg fylle hele facebook

Det ville ikke vært plass til eneste bokstav til noen andre

Det er simpelten ikke plass til alle mine tanker

Jeg holder på med julevasken som de fleste andre i disse tider

Du verden hvor mange tanker som kommer når man vasker

 

Jeg er jo ganske så rund rundt magen, overdriver ikke en gang

Det slår meg under vaskingen hvor mye travlere det er å være tykk enn slank

For det første kan dere tenke dere å bære på 30-40kg på ryggen når dere vasker

For det andre så er det det med buksene

De ruller seg nemlig ned hver gang man bøyer seg

Og å vaske i alle kriker og kroker uten å bøye seg, ja det er da umulig

Se for dere alt ekstraarbeidet det medfører med å dra opp igjen buksene

Tilbake på plass over magen

 

Men i det jeg utfører denne handlingen for 30. gang under soveromsvasken, slår det meg

Du verden hvor heldig jeg er

Kroppen min har en tilstand av lavt stoffskfite og høy insulin, som gjør at jeg legger på meg

Men hva så

For det første har jeg mat å spise som jeg kan putte ned i magen

Jeg slipper å sulte

At jeg faktisk har evnen til å legge på meg

At jeg klarer å bevege meg og kan ta vasken min selv

At jeg er smertefri og kan gjøre de bevegelser jeg ønsker

Som å dra buksa opp igjen

At jeg er frisk og rask og kan utføre de aktiviteter jeg har ønske om

Selv om jeg synes en del av de er kjedelige

Jeg har faktisk hus og hjem og alt i overflod

Jeg tenker heldig er jeg

Takknemlig er jeg

Oj, der for den visst ned igjen

Og trusa også

Da er det på han igjen

I dag

 

 

12 kommentarer
    1. Hi-hi, jeg må smile litt også 🙂 Det med å dra buksa opp hele tida.. Må du dra den opp da, faller den AV om du ikke drar den opp? Hvis ikke kan du vente til slutt, og ta den da 🙂 Bukser siger og drar uansett kroppsform, det er noe med klærne i dag tror jeg. Og jeg er så enig med deg, vi skal kose oss med de vi er 🙂 Og heldige som har så mye egentlig 🙂

    2. frodith: Jeg går bare i tighs, og de blir litt slappe i strikken og ofte drar den med seg trusa i samme slengen og har jeg armene full og ikke får dratt på meg, kan de falle ganske så langt ja,hehe

    3. Så herlig skrevet, og jeg kjenner meg absolutt igjen! har nok noen kilo for mye ja, men heldigvis er jeg frisk og rask, og kan bevege meg som jeg vil. (ja bortsett fr et kne som jeg “vred” litt tidlig i uken, sånn at det ikke er noe særlig godt å gå ned trapper, men opp går fint og rett frem, så om en ukes tid regner jeg med at det er bra igjen) Men ellers virker alt og jeg er takknemlig for det. 🙂

    4. Lavt stoffskifte er noe herk. Selv om man er frisk og rask ellers.
      Mamma fikk det da hun sluttet og røyke? Det kom på henne 40 kg på under et halvt år, og hun slet felt med det. Hun klarte å gå ned 20 av de, men så stoppet det helt opp.
      Hun var sped i utgangspunktet så det var ikke noe problem for henne å legge på seg i alle fall 10, men alt ble tyngre.
      Alikevel. Hun levde i mange år med det.:) Og jeg er så glad hun hadde sammen innstillingen. Hun kunne om hun ville::)

    5. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Når man i tillegg har for mye insulin, motsatt av sukkersyke, så produserer man fett, så kombinasjon lav forbrenning og høy fettproduksjon og i tillegg veldig lite energi i periode, er en stor utfordring.

    6. Morsom betraktning på et velkjent problem. De buksene man får kjøpt nå, men ministretch, glir ned for et godt ord….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg